طرح غربالگری سنجش بینایی 20 هزار کودک سمنانی هدفگذاری شد


طرح غربالگری سنجش بینایی 20 هزار کودک سمنانی هدفگذاری شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: طرح غربالگری سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال در 9 پایگاه ثابت سنجش بینایی استان امسال برای 20 هزار کودک هدفگذاری شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزپور روز پنجشنبه به رسانه ها بیان کرد: در اجرای طرح غربالگری سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ ساله سال ۹۹ مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار توسط اداره کل بهزیستی استان هزینه شد و انتظار می رود با آغاز واکسیناسیون کرونا، استقبال جامعه هدف و تلاش همکاران و همراهی شرکای اجتماعی بهزیستی در پایگاه های ثابت، تعداد کودکان مشمول این طرح در استان از ۳۰ هزار کودک به ۲۰ هزار کودک برسد.

وی با اشاره به آغاز طرح غربالگری سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ سال همزمان با کشور در استان سمنان گفت: با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور امسال نیز این طرح با استفاده از دستگاه اپتیک پلاس(Plass optik) انجام و پایگاه ها مجاز به استفاده از E چارت نیستند و خانواده‌ها با مراجعه به پایگاه‌ها و گرفتن نوبت برای سنجش کودکان خود اقدام کنند.

وی افزود: سال ۹۸ و با اجرای طرح سنجش بینایی جامعه هدف این طرح حدود ۳۲ هزار کودک بود که با تلاش های انجام شده ۲۵ هزار کودک در استان مورد سنجش غربالگری قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ و کاهش استقبال خانواده‌ها، جامعه آماری پیش‌بینی شده در این طرح ۱۰ هزار کودک بود که با همراهی و تلاش کارشناسان مراکز دولتی و غیردولتی بیش از ۱۶ هزار کودک بینایی سنجی شدند و ۸۰۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم به مراحل درمانی ارجاع داده شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا