وزیر صمت از طرح توسعه ای فرش افشار زرینه میاندوآب‌ بازدید کرد


وزیر صمت از طرح توسعه ای فرش افشار زرینه میاندوآب‌ بازدید کرد

مهاباد- ایرنا- علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، به همراه استاندار آذربایجان‌غربی و نماینده مردم میاندوآب در مجلس و مسوولان استانی و شهرستانی امروز /جمعه/ از فاز پنج شرکت فرش صنعتی افشار زرینه و ستاره افشار میاندوآب‌ در قالب طرح توسعه ای در شهرک صنعتی شهید باکری این شهرستان بازدیدکرد

به گزارش ایرنا، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرش افشار زرینه میاندوآب‌ در حاشیه بازدید وزیر صمت از فاز جدید توسعه‌ ای این شرکت، اظهار داشت: این شرکت با یک ربع قرن سابقه فعالیت، توانسته اولین تکنولوژی تولید فرش ماشینی جهان را در شمال غرب کشور در میاندوآب راه‌اندازی کند.

عزیز بکتاش افزود: برای راه‌اندازی این کارخانه هزار میلیارد تومان هزینه شده و برای ۳۰۰ نفر به شکل مستقیم و ۷۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغال‌ زایی کرده است.

وی با بیان اینکه همچنین برای راه‌اندازی فاز جدید یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه‌ شده‌ است، گفت: ۴۰ درصد محصول تولیدی این شرکت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی و ۶۰ درصد دیگر نیز به واسطه روابط تجاری با ۲۲ کشور جهان صادر می شود.

مدیرعامل شرکت فرش افشار زرینه و ستاره افشار میاندوآب‌ با بیان اینکه برای راه‌اندازی فاز جدید یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده‌است، افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در جوار چهار سالن تولید دیگر راه اندازی شده‌است.

بکتاش با بیان اینکه پس از چهار سال پیگیری به علت تحریم‌های ظالمانه و رفع مشکل حمل و نقل دریایی و ارزی تجهیزات به کارخانه رسید، اظهار داشت: فرش تولیدی در این فاز، یک هزار و ۵۰۰ شانه با تراکم چهار هزار و ۵۰۰ تراکم و عرض چهار متر یکی از بهترین و کم‌نظیر ترین‌ها در جهان است.

وی اضافه کرد: این مجموعه تولیدی روزانه با تولید ۴۸۰ مترمربع فرش با ۲۲ کشور جهان از جمله کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، چین، هند، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، آلمان، استرالیا، سوئد، لبنان و با چند کشور دیگر مبادلات تجاری دارد.

وی با اشاره به مشکلات تولید نیز گفت: رفع تعهد ارزی یکی از مشکلات در سر راه صادرات است، به طوری که چهار سال پیش سالانه ۱۷ میلیون دلار صادرات داشتیم ولی اکنون به پنج میلیون دلار رسیده است و با شرایط بازار، سرمایه تولید کنندگان از بین می‌رود.

بکتاش همچنین با اشاره به تکمیل ظرفیت شهرک صنعتی میاندوآب گفت: این شهرک نیاز به توسعه دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه میهمان فعالان اقتصادی و تولیدی آذربایجان غربی است.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، جلسه با کولبران، بازدید از معدن زرشوران تکاب و افتتاح چندین واحد صنعتی در شهرستان‌های نقده، مهاباد، میاندوآب و بوکان از برنامه‌های روز نخست سفر وزیر صنعت به آذربایجان‌غربی است.

در ادامه سفر و در روز دوم، وزیر صنعت در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شرکت خواهد کرد و مشکلات فعالان اقتصادی این استان را خواهد شنید.

در میاندوآب چهار واحد تولیدی فرش صنعتی با اشتغال‌زایی برای ۱۲۴ نفر وجود دارد که میزان ظرفیت اسمی تولید سالانه آنها ۵۴۰ هزار متر مربع در سال است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا