200 کیلومتر راه روستایی در آذربایجان شرقی آسفالت می‌شود


200 کیلومتر راه روستایی در آذربایجان شرقی آسفالت می‌شود

مراغه - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی از آسفالت  200 کیلومتر راه روستایی در این استان تا شهریور امسال خبرداد.

اروجعلی علیزاده روز جمعه در جلسه بررسی مشکلات راه های روستایی شهرستان هشترود افزود: در این مدت ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی نیز آسفالت ریزی خواهد شد.

وی همچنین از خط کشی و ایمنی پنج هزار کیلومتر از راه های استان خبر داد و گفت: چهار هزار کیلومتر از راه های استان هم ساماندهی علائم، تسطیح و آزاد سازی حریم شده است.

علیزاده گفت : ۲۰ تقطه از نقاط پر خطر و حادثه خیز جاده ها نیز حذف شده است.

امین امینبان فرماندار هشترود هم احداث پل های تخریب شده بر اثر سیل پنج سال گذشته را خواستار شد و گفت: اهالی این روستاها چشم انتظار ساخت و احداث پل های روستاهای خود هستند.
وی به وضعیت نامناسب آسفالت جاده هشترود - مراغه و هشترود- قره چمن اشاره کرد و گفت: متاسفانه چاله چوله های این جاده ها باعث بروز تصادف می شود از این رو باید این جاده ها آسفالت ریزی مجدد شوند.
وی گفت: از ۷۵۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر تخریب شده یا در حال تخریب است.
امینیان همچنین آسفالت ریزی ۲۲ کیلومتری راه روستایی عرقطو ، دربند ، بزوجیق را خواستار شد و گفت: در این صورت مشکل چند روستای بالای ۵۰ خانوار رفع خواهد شد.
وی رفع مشکلات جاده هشترود - علی آباد و میانه را هم ضروری دانست.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3