دومین باخت برای والیبال ایران؛ آلکنو از پس هم‌وطنانش برنیامد


دومین باخت برای والیبال ایران؛ آلکنو از پس هم‌وطنانش برنیامد

تهران- ایرنا- تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در لیگ ملت‌ها 2021 مقابل روسیه شکست خورد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (شنبه) در دومین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف روسیه رفت و با نتیجه سه بر یک باخت. ست‌های اول، سوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۷ به سود روسیه رقم خورد. ایران هم فقط در ست دوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد.

ایران دیروز هم مقابل ژاپن با نتیجه سه بر صفر شکست خورده بود و به این ترتیب همچنان در حسرت کسب امتیاز در این دوره از مسابقات باقی مانده است.

ولادیمیر آلکنو در این بازی ترکیب تیم خود را دگرگون کرد و محمدطاهر وادی، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، علی شفیعی، مسعود غلامی، میثم صالحی و آرمان صالحی را به عنوان بازیکنان اصلی روانه میدان کرد.

ست اول (ایران ۱۷ - روسیه ۲۵)

روسیه با عملکرد درخشان در دفاع روی تور و استفاده از توپ‌های بلند در حمله، خیلی زود فاصله امتیازات خوبی به سود خود ایجاد کرد. سرویس‌های قدرتی روس‌ها باعث شد دریافت توپ در زمین ایران به خوبی انجام نشود و توپ در شرایط مناسبی در اختیار محمدطاهر وادی قرار نگیرد. به همین دلیل پاسور ایران حتی یک بار هم از پاس سرعتی استفاده نکرد و بیشتر صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار و میثم صالحی را در مناطق ۲ و ۴ به کار می‌گرفت. به این ترتیب کار دفاع روی تور برای روسیه ساده‌تر شد. از سوی دیگر تعداد خطا در بازیکنان ایران هم بسیار زیاد بود. در ست اول فقط هفت امتیاز با خطای سرویس به روسیه تقدیم شد. یک امتیاز عجیب هم با خطای جایگیری بازیکنان ایران به روسیه رسید. تعویض لحظات پایانی هم که بردیا سعادت را به جای وادی وارد زمین کرد، فقط یک امتیاز برای ایران دستاورد داشت و در نهایت بی‌نتیجه ماند.

دومین باخت برای والیبال ایران؛ آلکنو از پس هم‌وطنانش برنیامد

ست دوم (ایران۲۵ - روسیه ۲۰)

سرویس‌های قدرتی بازیکنان ایران سرانجام در این ست به نتیجه رسید و عملکرد تیم ایران را با تغییری اساسی روبرو کرد. علاوه بر چند امتیاز سرویس برای ایران، برهم‌زدن نظم دریافت تیم حریف هم باعث شد روسیه کم‌تر از ست اول از حملات سرعتی بهره ببرد. مشکل دریافت در تیم روسیه به حدی رسید که توماس ساملوو سرمربی این تیم مجبور شد ایگور کلیوکا دریافت‌کننده باتجربه خود را از زمین بیرون بکشد و آنتون سمیشف را وارد زمین کند. در میانه این ست، امیرحسین اسنفدیار که چند اشتباه روی دریافت و توپ‌گیری داشت جای خود را به پوریا فیاضی داد تا فاصله امتیازی که به سود ایران ایجاد شده بود از دست نرود. البته پس از چند امتیاز و زمانی که فیاضی یکی از بازیکنان منطقه جلوی زمین شد، اسفندیار به جای خود برگشت تا از توانایی هجومی او استفاده شود. ۲ صحنه دیدنی در اواخر این بازی رخ داد. یکی شیرجه میثم صالحی که باعث یک توپ‌گیری حساس شد و دیگری دفاع تک‌دست زیبای مسعود غلامی که اگرچه به امتیاز مستقیم تبدیل نشد ولی روسیه را از کسب یک امتیاز حساس بازداشت. در اواخر ست، بردیا سعادت دوباره به جای وادی وارد زمین شد تا قدرت دفاع روی تور تیم ایران بالا برود. این تعویض هم تاثیر خوبی داشت و در نهایت ایران برای نخستین بار در این تورنمنت یک ست را با پیروزی پشت سر گذاشت.

دومین باخت برای والیبال ایران؛ آلکنو از پس هم‌وطنانش برنیامد

ست سوم (ایران ۲۰ - روسیه ۲۵)

بخش زیادی از زمان ست سوم با رقابت پایاپای ۲ تیم گذشت اما هرچه پیش رفتیم، روسیه در دفاع روی تور و سرویس به همان عملکرد خوب ست اول بازگشت و عرصه را بر تیم ایران تنگ‌تر کرد. چند اشتباه فردی از سوی بازیکنان ایران هم فاصله امتیازی را به سود روسیه بیشتر کرد تا جایی که دیگر جبران آن ممکن نبود. ورود پاول پانکوف پاسور دوم روسیه به جای ایگور کوبزار، برنامه‌های هجومی این تیم را هم تغییر داد.

دومین باخت برای والیبال ایران؛ آلکنو از پس هم‌وطنانش برنیامد

ست چهارم (ایران ۱۷ - روسیه ۲۵)

پانکوف نه با پاس‌های خود بلکه با سرویس‌های دیدنی خود، پیروزی در این ست را به اردوگاه روسیه برد. نمایش دیدنی این بازیکن در اوایل ست چنان فاصله‌ای غیرقابل جبران ایجاد کرد. در ادامه هم حملات کم‌نقص روسیه و درخشش بازیکنان این تیم در توپ‌گیری، کار را برای تیم ایران سخت‌تر کرد. آلکنو تلاش کرد با به میدان فرستادن فیاضی به جای صالحی، روند بازی را عوض کند ولی دفاع روی تور روسیه غیرقابل نفوذ به نظر می‌رسید.

دومین باخت برای والیبال ایران؛ آلکنو از پس هم‌وطنانش برنیامد

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها به وقت تهران

ایران صفر - ژاپن ۳

ایران یک - روسیه ۳

یکشنبه ۹ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - هلند

پنجشنبه ۱۳ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - کانادا

جمعه ۱۴ خرداد، ساعت ۱۹، ایران - ایتالیا

شنبه ۱۵ خرداد، ساعت ۲۲، ایران – بلغارستان

چهارشنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۲۰:۳۰، ایران – آمریکا

پنجشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - صربستان

جمعه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - آلمان

سه‌شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳:۳۰، ایران - برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵:۳۰، ایران - فرانسه

سه‌شنبه اول تیر، ساعت ۱۷:۳۰، ایران - لهستان

چهارشنبه ۲ تیر، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - آرژانتین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج