طرح پایانه جدید فرودگاه کیش ابزار شهرت آفرینی نیست


طرح پایانه جدید فرودگاه کیش ابزار شهرت آفرینی نیست

کیش - ایرنا - مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: دولت از اجرای طرح پایانه جدید فرودگاه بین المللی جزیره کیش به دنبال شهرت آفرینی نیست بلکه با تمام توان در تلاش است طرح کیفی باشد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنی روز شنبه در نشست هم اندیشی سرمایه گذاران، فعالات اقتصادی و نمایندگان اصناف کیش اظهار داشت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در اجرای طرح پایانه جدید فرودگاه کیش به دنبال شهرت نیست و طبق تاکیدت رییس جمهور کیفیت و قانون را فدای زمان افتتاح نخواهیم کرد بلکه تمام مراحل اجرایی آن بر اساس صورت وضعیت اجرا می شود.

وی با اشاره به ضعف های موجود در شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی افزود: قبول داریم این دبیرخانه در حوزه پارلمانی دارای ضعف است و در این راستا شورای پالمانی را تاسیس کرده ایم.

مومنی اضافه کرد: از خروجی های این شورا تهیه دستورالعمل برای کاهش چالش های اجرای مالیات بر ارزش افزوده در مناطق ازاد است و در این راستا به حداقل رساندن تاثیرات این قانون بر این مناطق هستیم.

وی یادآور شد: همچنین این دبیرخانه پیشنهاد تشکیل کارگروهی ویژه در قوه قضاییه برای حل مسایل و مشکلات مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی را ارایه کرده و معاون اول این قوه نیز با آن موافقت کرده است.

جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین گفت: طبق توافق انجام شده با برخی از سرمایه گذاران مقرر شده سرمایه گذارانی که دارای مشکل هستند به صورت انفرادی جلساتی برگزار شود تا با حضور مسوولان ذیربط سازمان نسبت به حل مشکلات آنان اقدام شود.

مدیر عامل جامعه بازیان و بازرگانان کیش نیز با بیان اینکه هر روز هجمه ها بر علیه مناطق آزاد زیاد می شود و بر اساسا برخی تصمیم ها مزیت های آن از دست می رود افزود: اگر این روند ادامه داده شود باید به حیات مناطق آزاد را خاتمه داد چراکه تداوم این روش در آینده باید شاهد کاهش سرمایه گذاری و گردشگری در این مناطق باشیم.

رحمان سادات نجفی افزود: همچنان در اجرای مالیات بر ارزش افزوده اما و اگرهایی وجود دارد و بر اساس ماده های مندرج در آن تکلیف بسیاری از فعالیت ها مشخص نشده است.

دبیر سندیکای صنایع کیش هم گفت: قیمت تمام شده نهاده های تولید که حداقل ۴۰ درصد بیستر از سرزمین اصلی است و جای هیچ گونه رقابت صنایع در این مناطق را با سرزمین اصلی و سایر کشورها را باقی نگذاشته است و این مساله تاثیر مستقیم بر تولید دارد.

احمد کتاب فروش اضافه کرد: با اعمال قانون مالیات ارزش افزوده و تبعات آن در مناطق آزاد واحدهای تولیدی داخل کشور با سایر نقاط قادر به رقابت نیستند چراکه به نظر می رسد این قانون در راستای حمایت از واردات در منطقه آزاد اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: در این صورت با افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی نه تنها در مناطق بلکه هیچ کدام از تولیدات داخل کشور نمی توانند با محصولات مشابه خارجی رقابت داشته باشند.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا