110 میلیارد ریال اعتبار برای بازآفرینی شهری خراسان شمالی ابلاغ شد


110 میلیارد ریال اعتبار برای بازآفرینی شهری خراسان شمالی ابلاغ شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: 110 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان  ابلاغ و مصوب شده است که امید می‌رود دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری در جذب آن تلاش داشته باشند.

قاسم قاسمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ۱۱ پروژه بازآفرینی در شهرهای استان هزینه می شود که پنج پروژه در بجنورد، چهار پروژه در شیروان و ۲ پروژه در اسفراین است.

وی افزود: پروژه های شهرستان بجنورد شامل تکمیل و احداث مجتمع ورزشی فرهنگی جوادیه، تکمیل و احداث سالن ورزشی باقرخان ۲، کمک به اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه، تکمیل و احداث خانه محله صادقیه و اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب بافت فرسوده ارمفان بجنورد است.

قاسمی تصریح کرد : بهسازی پیاده رو حد فاصل خیابان فرومندی و خیابان امام خمینی(ره) و کمک به بهسازی معابر قلعه کریم از پروژه های بازآفرینی شهری شهرستان اسفراین است.

وی خاطرنشان کرد: در شیروان هم تکمیل و ساماندهی و بهسازی معابر زمین کشوری، احداث خانه فرهنگ زمین کشوری، احداث پایگاه خدمات اجتماعی زمین کشوری و زیرسازی و جدول گذاری معابر حکیم شیروان اجرا می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: فرمانداران به عنوان رییس ستاد بازآفرینی شهرستان ها و شهرداران به عنوان دبیران ستاد شهرستانی پیگیر اجرای پروژه ها هستند.

محورهای فعالیت بازآفرینی شهری، بهسازی محیط، خدمات روبنایی، خدمات زیربنایی، توانمندسازی اجتماعی و تملک زمین برای بازگشایی معابر در محلات هدف بازآفرینی شهری است و تلاش می شود تا سطح کیفیت زندگی شهروندان ارتقا یابد.

گستره بافت فرسوده مصوب در پنج شهر استان شامل شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم ۴۸۲ هکتار است که ۱۵۴ هکتار در بجنورد، ۱۲۰ هکتار در شیروان، ۱۱۰ هکتار در اسفراین، ۷۸ هکتار در جاجرم و ۱۹ هکتار در گرمه است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل