زندگینامه شهید ذبیح احمد انصاری اصیل در برنامه حکایت جاودانگی


زندگینامه شهید ذبیح احمد انصاری اصیل در برنامه  حکایت جاودانگی

برنامه حکایت جاودانگی پنجشنبه 13 خرداد ماه به زندگینامه شهید احمد انصاری اصیل می پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، حکایت جاودانگی با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای تفحص و شهدای مدافع حرم و نگاهی به سیره قرآنی آن عزیزان از رادیو قرآن پخش می شود.


معرفی کتاب، گزید ه ای از وصیتنامه شهید و فرازهای قرآنی آن، خاطرات شهید از زبان همسر، روایت گوشه ای از زندگی شهید با صدای وی و خانواده، پخش گوشه ای از فیلم، کلیپ و یا سریالی که با محوریت زندگی شهید مورد نظر ساخته شده و گزارش مردمی از بخش های مختلف این برنامه مستد-ترکیبی است. در برنامه روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه به زندگینامه شهید احمد انصاری اصیل پرداخته می شود.


شهید احمد انصاری به یقین یکی از قاریان و داوران طراز اول این کشور به شمار می‌آمد؛ او از اساتید شهریار پرهیزگار است و در جبهه جنگ با ضد انقلاب ذبیح قرآن و اسلام شد.


لازم به ذکر است؛ شهید احمد انصاری اصیل، اولین شهید قاری کشورمان است که در روز قدس برابر با صبح بیست و سوم ماه مبارک رمضان ۱۳۵۸ پس از تلاوت قرآن توسط منافقین کوردل، به فیض شهادت نائل شد.


وی، در بین شهدایی که جامعه قرآنی کشور تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، از جهت داشتن روحیات انقلابی چهره‌ای شاخص به شمار می‌آید.


این شهیدبزرگوار ، در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای مذهبی در تهران دیده به دنیا گشود. از همان کودکی نسبت به کسب معارف دینی، علاقه وافری داشت. چندان که پس از دوران متوسطه راهی حوزه علمیه تهران شد و در محضر اساتید آن روز به تحصیل علوم اسلامی، همت گماشت.


سال ۵۸ که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد، شهید انصاری وارد مجموعه سپاه شد و با بوجود آمدن قائله کردستان توسط منافقین در غرب کشور، به همراه شهید چمران به منطقه پاوه رفت.


شهید احمد انصاری در تاریخ هشتم مردادماه برابر با پنجم ماه مبارک رمضان به صورت داوطلبانه در قالب نیروهای مردمی به مریوان اعزام شد و به صفوف مردم مسلمان کردستان پیوست و پس از آموزشی کوتاه مدت، به همراه پیشمرگان کرد مسلمان برای دفاع از مردم کردستان و مقابله با منافقین مزدور به پاوه عزیمت کرد.


صبح روز ۲۳ رمضان و مصادف با روز جمعه، روزی که از طرف امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس و روز همبستگی جهانی با ملت مظلوم فلسطین علیه صهیونیست‌های غاصب قدس شریف اعلام می‌شود، شهید انصاری به عادت همیشه به تلاوت قرآن می‌پردازد که جنگ آغاز می‌شود و مهاجمین با تعداد بیشتر و تجهیزات سنگین‌تر به بیمارستان حمله می‌کنند و محافظان بیمارستان به آتش آنان پاسخ می‌هند.


ساعت حدود ۱۱ صبح همان روز، بیمارستان از چهار طرف در محاصره قرار می‌گیرد و حلقه محاصره تنگ‌تر می‌شود. در اوج این نبرد نا برابر، مهمات اندک رزمندگان نیز به پایان می‌رسد؛ این گونه، دفاع جانانه آنان در هم می‌شکند و ۲۶ نفر از این رادمردان شهید می‌شوند. شهید انصاری نیز با تنی مجروح و شکنجه شده، در اسارت آنان با بیرحمی هر چه تمام، اسماعیل‌وار قربانی اسلام و قرآن شده و ذبح می‌شود.


گفتنی است ،برنامه حکایت جاودانگی کاری گروه اطلاع رسانی و محافل به تهیه کنندگی سمیرا قنبری، گویندگی یاسر دعاگو ، روایتگری فضه سادات حسینی پنجشنبه ها ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا