4 هزار میلیارد تومان در شهرک نمک آران و بیدگل سرمایه‌گذاری می‌شود


4 هزار میلیارد تومان در شهرک نمک آران و بیدگل سرمایه‌گذاری می‌شود

کاشان - ایرنا - فرماندار آران و بیدگل گفت: چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک نمک این شهرستان و در حدود 70 هکتار از اراضی موجود در جاده آران و بیدگل - چرمشهر - تهران - فیروزکوه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان از دریاچه نمک آران و بیدگل افزود: این سرمایه‌گذاری از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک صنعتی – معدنی نمک و فرآورده‌های نمکی ایران درخواست شده است.

وی با بیان اینکه استقرار صنایع وابسته به نمک، افق‌های روشنی از توسعه شتاب‌زای آران و بیدگل را نمایان کرده است، ادامه داد: دریاچه نمک دارای ظرفیت‌های بالقوه منابع طبیعی نمک و مشتقات آن از جمله کلرید سدیم، کلیرید منزیم و سولفات منزیم است که با ساخت شهرک صنعتی - معدنی و تخصصی نمک می‌توان تولیداتی شامل کود شیمیایی، کاغذ عایق‌کاری، ضدیخ، مواد آرایشی، شیشه و سرامیک، شوینده‌ها، لاستیک، داروسازی و صنایع فولاد داشت.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه دریاچه نمک منبع عظیم و سرشاری از انواع املاح معدنی با ارزش تخمینی ذخایر افزون بر ۲۰ میلیارد دلاری است، اضافه کرد: وسعت این دریاچه نزدیک به 2 هزار و ۴۰۰ متر مربع است که ۴۱ درصد آن در آران و بیدگل، ۲۸ درصد در قم و ۳۱ درصد در سمنان واقع شده است.

وی، یکی از ظرفیت‌های دریاچه نمک و حوزه آن را گردشگری طبیعی در منطقه عنوان و تصریح کرد: این منطقه امکان جذب سالانه چندین هزار نفر طبیعت‌گرد داخلی و خارجی دارد.

4 هزار میلیارد تومان در شهرک نمک آران و بیدگل سرمایه‌گذاری می‌شود

بایبوردی به اثربخشی دریاچه نمک در تولید، اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد و ادامه داد: باید بستر بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی مواد کمیاب و استراتژیک اولیه و موردنیاز در صنایع شیمیایی و غیرشیمیایی در این دریاچه فراهم شود.

وی در ادامه به طرح ساخت و راه‌اندازی شهرک صنعتی - معدنی نمک و فرآورده‌های نمکی ایران اشاره کرد و گفت: در حال اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه هستیم و امیدواریم شهرک تخصصی نمک و فرآورده‌های نمکی در دولت دوازدهم کلنگ‌زنی شود.

فرماندار آران و بیدگل خاطر نشان کرد: آماده‌سازی بستر برای جذب سرمایه‌گذاری و بسترسازی برای افزایش ظرفیت تولید و صادرات مواد معدنی به‌دست‌آمده از دریاچه نمک می‌تواند از ثمرات بهره‌برداری ظرفیت‌های دریاچه نمک در راستای کارآفرینی و اشتغال باشد که این مهم نیازمند پشتیانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست.

وی ادامه داد: فعالیت شهرک صنعتی - معدنی و تخصصی استحصال و فرآوری نمک و کانی‌های حاصل از دریاچه نمک و کویر با هدف جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و جلوگیری از مهاجرت جوانان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در شهرستان کویری و نمکی آران و بیدگل اهمیت زیادی دارد.

فرماندار آران و بیدگل به جنبه‌های گردشگری نمک و ریگ (ماسه) در این شهرستان اشاره کرد و گفت: علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری می‌توانند با ساخت کومه‌های نمکی و ماسه‌ای، تبدیل مواد خام نمک و ماسه به محصول و فرآیند اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بخش گردشگری را تکمیل کنند.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تخصیص 20 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان بویین میاندشت