سفیر سوریه: ایران مهمترین بازیگر سیاست‌های مهم منطقه و جهان است


سفیر سوریه: ایران مهمترین بازیگر سیاست‌های مهم منطقه و جهان است

تهران - ایرنا - سفیر جمهوری عربی سوریه گفت: ایران امروز به مهمترین بازیگر سیاست‌های منطقه و جهان و ایجاد کننده نظام جهانی کنونی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر شفیق دیوب روز پنجشنبه در سمینار بین المللی امام و دنیای معاصر که در حرم مطهر بنیانگذاری جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل، یکی از مهمترین تحولات منطقه و جهان در نیمه دوم قرن بیستم است که نتایج آن، از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته است.
وی افزود: امروز بازتاب انقلاب اسلامی در منطقه به خوبی دیده می ‌شود و رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم اقنلاب اسلامی، ایران را به عنوان بازیگر اصلی در سیاست‌های مهم منطقه و جهان و نظم جهانی کنونی تبدیل کرده است.
این مسئول یکی از مهمترین نتایج انقلاب اسلامی را ایجاد رابطه مستحکم بین سوریه و جمهوری اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: رابطه بین جمهوری اسلامی و جمهوری عربی سوریه، رابطه‌ای راهبردی و الگویی مناسب برای همکاری کشورها بر مبنای اصل احترام به منافع و ازش‌های مشترک است.
دکتر شفیق دیوب افزود: امروز بسیاری از دشمنان این روابط را که از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، هدف قرار داده‌اند و تلاش دارند تا با ایجاد شک و تردید، این مسیر مستحکم را ناپایدار سازند.
وی تاکید کرد: دوستی بین ایران و سوریه معادلات جدید قدرت را در جهان رقم زده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و یا از آن عبور کرد که مهمترین آن را می‌توان در ایجاد محور مقاومت مشاهده کرد.
دکتر شفیق اضافه کرد: حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین و جنبش‌های مقاومت هدف عزیز و مشترکی بین ایرا و سوریه است که از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی سرچشمه می‌گیرد و نشان از پایبندی اصولی ۲ کشور در دفاع از ارزش‌های حق‌طلبانه دارد.
سفیر جمهوری عربی سوریه اظهار داشت: شکست اخیر تجاوز اسرائیل، تحول بزرگ و مهمی به شمار می‌رود که نشانه روشنی از این مهم است که محور مقاومت به حرکت خود ادامه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: سوریه هیچگاه ایستادگی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب در کنار مردم سوریه را فراموش نمی‌کند.
شفیق افزود: مردم سوریه هیچگاه دوستی مردم ایران را در طول ۱۰ سال جنگ ظالمانه دشمنان را از یاد نمی‌برند و سوریه‌ای ها، دوستی‌های برادرانه خود را در خدمت مسائل منطقه و در رأس آن، آرمان فلسطین قرار می‌دهد و تلاش دارند تا این روابط در خدمت ارتباط عربی ایرانی قرار گیرد.
وی یادآور شد: ما به آینده سوریه، جمهوری اسلامی و روابط این ۲ کشور و محور مقاومت خوشبین هستیم و به این دوستی ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، سمینار بین المللی امام خمینی و دنیای معاصر در کنار ضریح بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور تعداد محدودی از اندیشمندان و متفکران جهان با رعایت پروتکل های بهداشتی به مناسبت سی و دومین سالروز ارتحال ایشان برگزار شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادامه سریال«کُلش سوزی»در استان تهران/ جان مزارع را نگیرید