کاشت چنارهای خیابان ولیعصر(عج) تهران تا پایان سال کامل می‌شود


کاشت چنارهای خیابان ولیعصر(عج) تهران تا پایان سال کامل می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بوستان و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد: تعداد درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) با کاشت 600 اصله دیگر تا پایان امسال، کامل می‌شود.

علی محمد مختاری روز شنبه به ایرنا توضیح داد: سه هزار و ۳۰۰ اصله در سه سال گذشته در این خیابان چنار کاشتیم و با کاشت ۶۰۰ اصله دیگر، درختان این خیابان کامل می شود.

وی ادامه داد: غرس این درختان به شیوه روتبال(انتقال درخت با رﻳﺸﻪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺧﺎک) از ۲ هفته دیگر آغاز می شود.

به گفته مختاری، درختان که غرس می شود ۱۲ ساله اند و از اطراف نهالستان های اطراف مشهد خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته درختان چنار از سمت اصفهان و قزوین می آوردیم و برخی از آنها پس از مدتی خشک می شد، گفت: طبق تحقیقات انجام شده چنارهای نهالستان های اطراف مشهد بیشترین سازگاری را با ساختار محیط زیستی و آب و هوای تهران دارند.

مختاری تصریح کرد: سلامت این ۶۰۰ اصله برای کاشت در خیابان ولیعصر(عج) تایید شده است و کمترین پِرتی را در این زمینه خواهیم داشت.

این مقام مسئول درباره بازه کاشت این درختان خاطرنشان کرد: مانند سال گذشته این درختان در بازه نیمه شب تا ۵ صبح در خیابان ولیعصر غرس می شود.

کاشت چنارهای خیابان ولیعصر(عج) تهران تا پایان سال کامل می‌شود

تابش نور در شب به درختان منتفی است

مختاری درباره نورپردازی و تابش نور به درختان ولیعصر(عج) در شب نیز گفت: این تابش نور از چهارراه پارک وی تا میدان تجریش انجام می شد که چون این کار برای سلامت درخت ضرر داشت از آن انجام این کار جلوگیری کردیم.

وی همچنین گفت که امسال در روز درختکاری(۱۵ اسفند) یک هزار هکتار جنگل کاری در راستای تکمیل کمربند سبز تهران بهره برداری می شود که یک مقدار آن در دامنه جنوبی البرز و بقیه در شرق پایتخت در انتهای بزرگراه بابایی و منطقه خُجیر است.

به گزارش ایرنا، شهر تهران پیش از انقلاب تنها ۷۵ بوستان داشت و هم اکنون این آمار به ۲ هزار و ۲۶۹ هزار پارک و بوستان رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من اجبارم