در سوگ پیر جماران/ مساجد گیلان میزبان عزاداران خمینی(ره) شدند


در سوگ پیر جماران/ مساجد گیلان میزبان عزاداران خمینی(ره) شدند

شیفتگان ولایت و عاشقان روح الله در سالروز ارتحال پیر جماران در مساجد سراسر گیلان به سوگ نشستند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: در سی‌ودومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، مردم ولایت‌مدار گیلان همچون سال‌های گذشته با حضور باشکوه و گسترده خود در مراسم سالگرد ارتحال ایشان در مساجد شهرستان‌ها، جلوه‌هایی از عشق و ارادت خود به امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.

این عشق و ارادت مردم تنها مخصوص نسل اول انقلاب نبود بلکه حضور گسترده جوانان و نوجوانانی از نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی که حتی حضور امام خمینی(ره) را درک نکرده بودند، نشان از گسترش عمیق افکار و اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب و ولایت‌مداری آن‌ها بود.

مساجد صومعه‌سرا نیز شب گذشته مملو از جمعیت عزاداری شد که به عشق خمینی کبیر، در مساجد حضور پیدا کرده بودند تا هم به بیانات سخنرانان مراسم‌ها گوش فرا دهند و هم بگویند عشق به روح الله پایانی ندارد.

بچه‌های مسجد برنامه‌های دینی و فرهنگی متنوعی را برای سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند از مراسم با حضور سخنرانان مذهبی و سیاسی گرفته تا نشست‌های بصیرتی. مردم با حضور در مساجد و دسته‌های عزاداری ، با آرمان های امام (ره) و شهدا تجدید پیمان و بر ادامه راه آنان تاکید کردند.

در سوگ پیر جماران/ مساجد گیلان میزبان عزاداران خمینی(ره) شدند

«حمیدرضا رضاپور» با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی در سایه تلاش و مجاهدت حضرت امام خمینی(ره) به جایگاه بسیار ارزشمندیی در جهان دست یافته است.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد جامع تنیان افزود: کرامت و بزرگی انسان در نگاه و افکار امام راحل(ره) به‌خوبی مشخص بود و این نگاه موجب پایه‌گذاری انقلاب اسلامی شد.

وی گفت: امروز جهانیان پیام بیداری اسلامی را دریافته و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، حقیقت پیام بیداری اسلامی عالمگیر شده است.

رضاپور تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تلاش و مجاهدت خود و تکیه بر ارزش های دینی و اسلامی موجب زنده شدن دین در جامعه ایرانی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد جامع تنیان خاطرنشان کرد: در راستای سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و تبیین اندیشه‌های این امام بزرگوار ویژه مراسمی در مسجد جامع تنیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در سوگ پیر جماران/ مساجد گیلان میزبان عزاداران خمینی(ره) شدند

«یوسف نیک‌انجام» با تسلیت سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهارز کرد: نهضت خمینی کبیر توانست به الگویی برای همه کشورهای مسلمان تبدیل شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در چهاردهم خرداد سال ۶۸ و به شهادت رسیدن شمار زیادی از مردم در قیام خونین ۱۵ خرداد از سوی رژیم ستمشاهی از رویدادهای مهم تاریخی کشور هستند.

وی گفت: اگرچه شیوع ویروس کرونا برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی در این راستا را تحت تاثیر قرار داده است اما بچه‌های کانون‌های مساجد فومن با برگزاری مراسم ارتحال امام و قیام 15 خرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارادتشان را به پیر خمین نشان دادند.

نیک‌انجام با اشاره به اینکه فعالان فضای مجازی این شهرتسان هم همزمان با 14 و 15 خرداد اقدام به نشر و تبیین اندیشه‌های امام راحل می‌کنند تصریح کرد: تفکرات، اندیشه‌ها و مبارزات امام خمینی (ره) الگوی مناسبی برای ملت ایران و جهان اسلام است.

یادت گرامی باشد ای پیر جماران و ای بزرگمرد آزادی خواهی که وحدت ملی، ترویج فرهنگ اسلامی و دفاع از کیان ملی و انسانی میراث گرانبهای توست.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!