تمام مراکز انتقال خون گیلان تعطیلات پیش رو آماده خونگیری است


تمام مراکز انتقال خون گیلان تعطیلات پیش رو آماده خونگیری است

رشت _ ایرنا _ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: تمامی مراکز انتقال خون گیلان دو روز تعطیلات 15 و 16 خرداد برای خونگیری فعال است.

دکتر بابک پاکدل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراکز انتقال خون رشت ، بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لاهیجان، لنگرود و رودسر در این ایام از ساعت ٩ تا ١٣ برای خونگیری فعال است.

وی خاطر نشان کرد: اتوبوس ثابت خونگیری روزهای تعطیل هفته آینده در میدان یخسازی رشت از ساعت ٨ تا ٣٠: ١٢ برای خونگیری فعال است.

مدیرکل انتقال خون گیلان ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در این استان خاطر نشان کرد: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است لذا محتاج مشارکت و همکاری همیشگی اهداکنندگان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران هستیم.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فوتچل‎