3 ویژگی لیله‌القدر


3 ویژگی لیله‌القدر

عبادت در شب قدر، فضیلت فراوان دارد و در نیکویی سرنوشت یک‌ساله انسان بسیار مؤثر است. در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر عصر و زمانی ارائه و وی از سرنوشت خود و دیگران باخبر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن بهترین فرصت است برای منتظران تا با تامل در آیات وحی، رسالت منتظرانه خود را بشناسند. از این رو، در سلسله مطالبی به قلم حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت و معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) به آموزه های منتظرانه برخی از آیات می پردازیم:

«إِنَّآ أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ؛ ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم»

یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب قدر است. در این شب که شب نزول قرآن به شمار می آید امور خیر و شر مردم و ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال واقع می شود، تقدیر می گردد. شب قدر همیشه و هر سال تکرار می شود.

عبادت در آن شب، فضیلت فراوان دارد و در نیکویی سرنوشت یک ساله انسان و مخلوقات بسیار مؤثر است. در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر عصر و زمان ارائه و وی از سرنوشت خود و دیگران باخبر می شود.

امام باقر(ع) می فرماید: در شب قدر به امام هر زمان تفسیر کارها وحوادث نازل می شود و وی درباره خویش و دیگر مردمان مامور به دستورهایی می شود.

پس شب قدر شبی است که: قرآن در آن نازل شده است، حوادث سال آینده در آن تقدیر می شود و این حوادث بر امام زمان (عج) عرضه و آن حضرت(عج) مامور به کارهایی می شود.

«کَلَّابَلْ رَانَ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ مَا کَانُوا یَکْسِبُونَ؛ اینچنین نیست که می‌گویند بلکه گناهانی که همواره مرتکب شده‌اند بر دل‌هایشان چرک و زنگار بسته است»

دل انسان که کانون حب و بغض وی است نیز با علل گوناگون، دچار زنگارمی شود که در آیات و احادیث به آنها اشاره شده است .ازجمله آن عوامل می توان به فزونی گناهان، طولانی شدن آرزوها، ترک عبادت، فراموشی مرگ، زیاده گویی و ... اشاره کرد؛ جهت اختصار در کلام تنها به یک مورد در احادیث اشاره می شود:

پیامبر(ص) می فرمایند: ترک عبادت، دل را سخت می کند. رها کردن یاد خدا، جان را می میراند.

بی شک با از میان برداشتن هر یک ازاین عوامل دریچه ای از نور به قلب انسان باز خواهد شد. داشتن تقوا که همان ترک گناه و عمل به واجب است از جمله داروهای مهم برای شفای جان و دل به شمار می رود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام