خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری


خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- آغاز عملیات اجرایی سه طرح آبخیزداری در بخش گندمان، مشخص شدن برنامه خاموشی‌های احتمالی برق و لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات همراه با شور سیاسی از مهم‌ترین خبرهای روز شنبه 15 خردادماه سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری است.

بخشدار گندمان با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری گفت:‌ عملیات اجرایی سه طرح آبخیزداری در این بخش آغاز شد.

احمد رحیمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: ‌این طرح‌های آبخیزداری در روستاهای چشمه‌علی له‌دراز، وستگان و امام‌قیس اجرایی می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها در ۴۳ سازه با مساحت حوزه آبخیز افزون‌بر ۱۱ هزار هکتار آغاز شده است و برای اجرای این طرح‌ها افزون‌بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد.

وی یادآور شد: طرح‌های آبخیزداری بخش گندمان با هدف تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک و افزایش تولید محصولات کشاورزی اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، ‌گندمان شهرستان بروجن در ۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برنامه خاموشی‌های احتمالی برق چهارمحال و بختیاری مشخص شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه خاموشی‌های احتمالی برق در استان از طریق لینک https://chb-edc.ir/khamoshi مشخص شده است.

مجید فرهزاد در خصوص خاموشی‌های احتمالی برق در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ با توجه به افزایش دمای هوا و بالا رفتن مصرف برق در این روزها، به‌منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته،مردم نسبت به کاهش و مدیریت مصرف برق خود به ویژه در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳، ‌شرکت توزیع نیروی برق استان را در تامین انرژی برق پایدار و مطمئن کمک کنید.

وی افزود: برنامه خاموشی‌های احتمالی برق در چهارمحال و بختیاری در وب‌سایت این شرکت به نشانی الکترونیکی www.chb-edc.ir و اپلیکیشن برق من (قابل دانلود و نصب در گوشی تلفن همراه) به‌صورت روزانه بارگذاری می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۳۹۳ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد در بخش خانگی، ۱.۸ درصد در قسمت کشاورزی، هفت دهم درصد در حوزه صنعتی و بقیه در سایر مصارف است.

مشارکت حداکثری در انتخابات همراه با شور سیاسی باشد

فرماندار بن با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات امسال همراه با شور و نشاط سیاسی باشد.

کیانوش نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: باید علاوه بر دعوت از مردم و گروه‌های مختلف نسبت به اطلاع‌رسانی افزایش مشارکت مردم در انتخابات، رعایت قانون و توجه به دستورالعمل‌های انتخابات اقدام کنند.

وی افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی نسبت به رعایت اخلاق رسانه‌ای و پرهیز از هرگونه نشر خبرها و شایعه‌های بی‌اساس اقدام شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟