پوشش بیمه اجتماعی زنان خراسان شمالی از میانگین کشور بیشتر است


پوشش بیمه اجتماعی زنان خراسان شمالی از میانگین کشور بیشتر است

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: استقبال زنان این استان از بیمه اجتماعی 31.45 درصد است که این میزان در کشور 18 درصد است.

محمدرضا غلامزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر مختص مردان نیست بلکه همه افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می توانند به عضویت در بیایند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۳ هزار قالیباف این استان شرایط عضویت و برخورداری از مزایای بیمه روستایی را دارند و از این قشر هنرمند می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کرده و خود را بیمه اجتماعی کنند.

غلام‌زاده با بیان اینکه با جذب قالیبافان آمار بیمه شدگان زنان افزایش خواهد یافت اظهار داشت: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد قالیباف در گروه سنی هدف می توانند زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند.

وی افزود: برای نخستین بار با تلاش‌ و همراهی سازمان برنامه و بودجه، پوشش بیمه‌ اجتماعی رایگان‌ همگانی برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی در کشور محقق شد و تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش به صورت رایگان از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد.

وی گفت: بر این اساس قالیبافان، هنرمندان صنایع دستی، مددجویان بهزستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، رانندگان بخش حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می توانند زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: افرادی که در این طرح ثبت نام کنند از حمایت های پنج ساله دولت بهره خواهند برد، در سال اول از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند شد و به ترتیب در سال دوم، سوم و چهارم از تخفیف ۸۰، ۶۰ و ۴۰ درصدی و در سال پنجم نیز از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تعداد بیمه شدگان استان نداریم گفت: از قالیبافان و سایر افراد مشمول می خواهیم که از این فرصت استفاده کنند و تا پنج سال از حمایت های دولت بهره مند شوند که دولت علاوه بر این کمک پنج ساله هشت ماه حق بیمه افراد را پرداخت می کند و به نوعی بیمه شدگان تنها حق بیمه چهار ماه خود را پرداخت می کنند.

غلامزاده با بیان اینکه برخی از زنان تصور می کنند که اگر همسران و یا پدران آنان بیمه باشد زیر پوشش قرار نمی گیرند اظهار داشت: اگر دختران و زنان گروه هدف شرایط زیر پوشش را داشته باشند بیمه خواهند شد و در آینده نیز از مزایای بیمه برخوردار خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: براساس آمار رسمی در این استان حدود ۱۸۰ هزار نفر مشمول بیمه اجتماعی روستایی، عشایری هستند که صرفا ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون برای بیمه سپاری مراجعه کردند.
وی با بیان این که ۳۰ درصد از بیمه شدگان در ۲ سال اخیر تحت پوشش قرار گرفتند اظهارداشت : هم اکنون از مجموع بیمه شدگان استان ، ۴۵ هزار نفر بیمه شده فعالند.

خراسان شمالی یک درصد جمعیت و ۲ درصد جمعیت روستاییان کشور را دارد و طبق آمار ۳.۲ درصد بیمه شدگان فعال اجتماعی مربوط به این استان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خسارت 1000 میلیاردی سیل به بخش های مختلف خراسان شمالی