سفیر ایتالیا در ایران درگذشت مرادخانی را تسلیت گفت


سفیر ایتالیا در ایران درگذشت مرادخانی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- سفیر ایتالیا در ایران درگذشت علی مرادخانی، معاون پیشین امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت و دستاوردهای وی را در ارتقای میراث موسیقایی ایران و گسترش روابط تهران- رم ماندگار دانست.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، در پی درگذشت علی مرادخانی (۱۳۳۷ تا ۱۴۰۰) به سبب عوارض ناشی از بیماری کرونا صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ خرداد) جوزپه پرونه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: درگذشت دکتر مرادخانی، مدیر بصیر موزه موسیقی تهران خبر بسیار ناراحت‌کننده‌ای بود.

وی ضمن ابراز تسلیت عمیق به خانواده و نزدیکان مرادخانی افزوده است: دستاوردهای دکتر مرادخانی در ارتقای میراث موسیقایی ایران و پیگیری تقویت ارتباطات قوی تر با ایتالیا هرگز از خاطرها محو نخواهد شد.

زنده یاد علی مرادخانی که معاونت سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ برعهده داشت، فارغ‌التحصل رشته روانشناسی از دانشگاه تهران بود. وی پس از پایان تحصیلات خود در سمت‌های مختلف مدیریتی نیز حضور داشت که از آن جمله می‌توان به مدیریت تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵)، مدیریت همکاری‌های سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷)، مدیریت مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶)، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۷) و مدیریت موزه موسیقی (۱۳۸۷ تاکنون) اشاره کرد.

تاسیس خانه موسیقی ایران با همکاری هنرمندان موسیقی، مدیر تولید مجموعه زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان (امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، نیز برخی دیگر از فعالیت‌های زنده یاد مرادخانی را تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟