همکاری‌های علمی بین دانشگاه فردوسی و مراکز دانشگاهی عراق گسترش می‌یابد


همکاری‌های علمی بین دانشگاه فردوسی و مراکز دانشگاهی عراق گسترش می‌یابد

مشهد- ایرنا- مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد از گسترش همکاری‌های علمی در خصوص انجام تحقیقات مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری همایش مشترک با دانشگاه‌های کشور عراق خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه فردوسی مشهد، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه گفت: در سفر به کشور عراق با چند تن از مسوولان دانشگاه‌های کشور عراق دیدار و بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاهی دوطرف تاکید شد.

دکتر احسان قبول افزود: در دیدار با رییس دانشگاه کوفه همکاری های گذشته این ۲ دانشگاه در زمینه تبادل استاد و دانشجو، تدوین رساله‌های مشترک و برگزاری همایش‌های مشترک مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دیدار از سوی دانشگاه فردوسی مشهد برای انجام همکاری‌های علمی و بین المللی همچون برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع دکتری، به‌روز رسانی مشترک برنامه‌های درسی، تبادل استاد در رشته‌های مختلف، تدریس استادان به صورت مجازی در رشته‌های مختلف، برگزاری مشترک پنجمین همایش ادبیات تطبیقی فارسی و عربی و همکاری در چاپ مشترک مقالات بین‌المللی اعلام آمادگی شد.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: در این دیدار اتحادیه دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز موسوم به «تفتاش»، که از دانشگاه‌های تراز اول ایران هستند معرفی شد و از رییس دانشگاه کوفه درخواست شد تا دانشگاه‌های برتر کشور عراق نیز اتحادیه دانشگاهی خود را تشکیل دهند تا روابط میان اتحادیه‌های دانشگاه‌های برتر ۲ کشور گسترش یابد.

قبول افزود: رییس جدید دانشگاه کوفه نیز از پیشنهادهای مطرح شده برای تأثیرگذاری مثبت و سازنده در حوزه روابط علمی و دانشگاهی بین ۲ کشور استقبال کرد و مقرر شد برای اجرایی سازی تمام پیشنهادها در قالب یک قرارداد اجرایی، دکتر «یاسر حسون» در سفر به دانشگاه فردوسی مشهد و دیدار با دکتر «محمد کافی» این قرارداد را به امضا برساند.

وی گفت: همچنین در دیدار با رییس دانشگاه اسلامی نجف، در خصوص اجرای تفاهم‌نامه پیشین گفت و گو و مقرر شد برای اجرای قرارداد جدیدی با محوریت موضوعاتی همچون گسترش زبان فارسی در قالب دوره‌های آزاد و فارسی اختیاری، همکاری دو طرف برای پایان‌نامه‌های مشترک در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل استادان دانشگاه‌ اسلامی در قالب دوره های پسادکتری در دانشگاه فردوسی مشهد، برگزاری همایشی در حوزه مطالعات اسلامی و همکاری در ارزیابی پایان نامه ها و مقالات در دستور کار قرار گیرد.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در دیدار با مدیر روابط عمومی عتبه علوی (ع) نیز در خصوص همکاری‌های دانشگاه فردوسی مشهد با آن عتبه و انجام برنامه‌های علمی – آموزشی گفت و گو شد که امیدواریم به زودی تفاهم نامه مرتبط به امضا برسد.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت است که هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنان در مقطع دکتری، ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

این دانشگاه ۸۲۰ عضو هیات علمی دارد که ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی. اچ. دی و یا رتبه استادی و پروفسوری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول