تحریم و کرونا دو موضوع مغفول در مناظره اول


تحریم و کرونا دو موضوع مغفول در مناظره اول

اولین مناظره انتخاباتی کاندیداها در روز 15خرداد ماه به مدت سه ساعت در ساختمان شیشه ای جام جم صداوسیما بامحوریت موضوع اقتصادی برگزارشد، موضوع مهمی که باتوجه به مشکلات معیشتی حاکم برجامعه شاید به نظرمی رسید نسبت به سایر مسائل، از اهمیت بیشتری برای مردم برخوردار باشد.

خبرنگار ایسنا در شهرستان قروه با حضور در میان مردم نظرات آن ها را در مورد مناظره اول جویا شد.

یکی از شهروندان که خود را عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه معرفی می کند، در پاسخ به این سوال که آیا برنامه های اقتصادی کاندیداها برای مردم اقنا کننده بود؟ می گوید: تقریباهیچکدام از کاندیداها برنامه جامع و کامل و کارشناسی شده ای برای برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود نداشتند، همه کاندیداها به کاهش ارزش پول ملی که نتیجه آن تورم افسارگسیخته و لزوم کنترل آن است اشاره کردند اما برنامه کارشناسی شده بازمان بندی مشخص برای این موضوع را برای مردم تبیین نکردند.

بی اخلاقی ها موضوع اصلی را به حاشیه برد

تعداد قابل توجهی از شهروندان معتقدند که برخی بی اخلاقی ها و برخوردهای تهاجمی از سوی کاندیداها و مطرح کردن مسائلی که اهمیت خود را بین مردم از دست داده اصل موضوع مناظره را به حاشیه کشاند.

شهروندان معتقدند که تقریبا بیشتر کاندیداها با تحت تاثیر قرارگرفتن از جو حاکم بر مناظره قادر به ارائه برنامه های اقتصادی خود به مردم نشدند که این موضوع نیز اجازه اقنا اذهان عمومی را نداد و تنها یکی از کاندیداها که سعی می کرد خود را از مسائل حاشیه ای دور نگهدارد توانست برخی از راهکارهای دولت آینده خود برای عبور از فشار فزاینده اقتصادی ارائه کند.

تحریم و کرونا فراموش شد

فشارهای تحریمی و شرایط به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا که بیشترین تاثیر را طی ماه های اخیر بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم گذاشته است از نظر مردم موضوعاتی بودندکه کاندیداها نه تنها برنامه مشخصی برای مقابله با آنها نداشتند بلکه برخی از آنها حتی اشاره ای به این موضوعات مهم نیز نکردند.

در ادامه این گزارش میدانی یکی از کسبه بازار شهر قروه می گوید که بازاریان و برخی اصناف ببیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده اند، اما کاندیداها در طول مناظره کوچکترین اشاره ای به راهکارهای برون رفت از این شرایط و برنامه هایشان برای حمایت از اقشار آسیب دیده ارائه نکردند.

رفع تحریم ها و توجه به تولید اولویت دولت آینده از نگاه مردم

پاسخ مردم به اینکه دولت آینده برای رفع مشکلات اقتصادی مردم باید چه اولویت هایی را درنظر بگیرد نیز قابل تأمل بود.

تقریبا تعداد قابل توجهی از شهروندانی که حاضر شدند نظرات خود را در خصوص مناظره اول در اختیار خبرنگار ایسنا قرار دهند با ادبیاتی گوناگون معتقد بودند که اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی مردم به دلیل جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم های ظالمانه است که باید رفع و بی اثرکردن آنها در اولویت کاری دولت آینده قرار بگیرد همچنین توجه به تولید داخلی و مانع زدایی بر سر راه تولید نیز باید باجدیدت و با برنامه ای قابل دفاع به مردم ارائه شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022