معاون بیمه روستایی :روستاییان و عشایر یارانه دولتی بیمه دریافت می‌کنند


معاون بیمه روستایی :روستاییان و عشایر یارانه دولتی بیمه دریافت می‌کنند

کرمان - ایرنا - معاون بیمه‌ای و هماهنگی استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: یارانه دولتی برای افراد بدون بیمه کشور وجود دارد که روستاییان و عشایر با آن آشنایی ندارند لذا ضرورت اطلاع‌رسانی به آنان داریم.

به گزارش ایرنا، علی اخوان بهبهانی روز سه‌شنبه در سفر به کرمان در جمع رسانه‌ها افزود: پنج درصد حق بیمه را افراد ‌و ۱۰ درصد آن را دولت پرداخت می کند و رسانه‌ها در مورد فعالیت این صندوق دولتی اطلاع‌رسانی کنند، ما تبلیغات نمی‌خواهیم، بلکه مردم را با حق قانونی خود آشنا ‌کنید.

وی اظهار داشت: کرمان پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود اما از نظر بیمه روستایی و عشایری در رتبه ۲۹ کشور قرار گرفته که زیبنده این استان با امکانات آن نیست.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اضافه کرد: سال گذشته برنامه‌ای ویژه در نظر گرفتیم که شرایط استان‌ها را تسریع و عقب افتادگی تاریخی کرمان را جبران کنیم و امسال نیز برنامه مدون بیمه‌ای استان کرمان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: این سازمان مزایای ویژه برای کارگزاران در نظر گرفته که برنامه مناسبتی را در مقاطع مختلف با هدف توسعه پوشش بیمه‌ای مردم اجرا می کند.

اخوان بهبهانی گفت: فعالیت صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور خردادماه امسال ۱۶ ساله شد که در این زمینه ۱۶۰ بیمه شده جدید را به زیارت امام رضا(ع) اعزام می‌کنیم و به ۱۶ نفر نیز کمک هزینه عتبات پرداخت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طی خردادماه امسال میزان مستمری بیمه‌شدگان این صندوق را ۲۵ درصد افزایش می‌دهیم تصریح کرد: این مبلغ در روز ۲۵ از ماه جاری به حساب سرپرست‌های خانوار واریز می شود.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ابراز داشت: همچنین در خردادماه سال جاری حق الزحمه کارگزاری‌ها را ۱۶ درصد افزایش دادیم که عاملی تشویقی برای این گروه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: استان کرمان در ابتدا با ۸۰ هزار بیمه شده شروع خوبی برای بیمه روستاییان و عشایر داشت داشتیم اما متاسفانه این آمار اینک به ۳۰ هزار نفر رسیده زیرا بیمه شدگانی از پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر جدا شدند.

اخوان بهبهانی با تاکید بر اینکه به صورت خاص به‌دنبال افراد فاقد بیمه هستیم افزود: عوامل خشکسالی، توان مالی پایین در بخش هایی از استان کرمان و ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی دارای بیمه تامین اجتماعی همچون صنایع و معادن علت این ریزش بیمه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه نخستین بیمه شدگان این صندوق از سال گذشته مستمری بگیر شدند گفت: متاسفانه تبلیغات مناسبی برای نحوه پوشش بیمه‌ای این صندوق صورت نگرفته و برای مردم ناشناخته است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای اقلیم متنوع با فاصله طبقاتی بسیار است و مناطق برخوردار آن یکنواخت نیست و قسمت‌هایی از این استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که بیمه خاص خود را دارند.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به تحقیقات جامع صورت گرفته در کل کشور عنوان کرد: بر این اساس ۹۰ درصد مردم به خاطر مسایل مالی نیست که بیمه نمی‌شوند زیرا حداقل حق بیمه ۳۹۰ هزار تومان در سال است که رقمی کم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید بیشتر روی فرهنگسازی کار کنیم که این عمل در برخی مناطق بسیار ضعیف بوده است، آشنایی مردم کرمان با بیمه روستاییان و عشایر کمتر اما ظرفیت بیشتری در این استان وجود دارد که در این راستا به شدت نیاز به فرهنگسازی و حمایت مسئولان محلی داریم.

وی افزود: نقش فرمانداران، دهیاران و معتمدان محلی نیز در جذب مردم به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بسیار موثر است که نیاز به کمک آنان داریم.

تنها ۴۰ هزار خانوار در کرمان تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر هستند

اخوان بهبهانی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر واجد شرایط بیمه در استان کرمان وجود دارد بیان داشت: ۸۰۰ هزار خانوار واجد شرایط در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان داریم.

وی ادامه داد: از این میزان ۸۰ هزار نفر در مقطعی به عضویت این صندوق بیمه درآمدند اما اکنون تنها ۳۰ هزار نفر بیمه پرداخت می‌کنند و همچنین هشت هزار نفر نیز مستمری‌بگیر در استان کرمان داریم.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: در مجموع نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مجموع ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط بیمه در شهرها و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر، تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق هستند لذا ضریب پوشش در این استان بسیار پایین ارزیابی می‌شود.

وی تاکید کرد: علت ایجاد این آمار، ماحصل یک فرایند ۱۶ ساله است که در استان کرمان رخ داده و دلایل مختلفی دارد.

همسان‌سازی واقعی بیمه‌شدگان روستاییان و عشایر کشور

اخوان بهبهانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام همسان‌سازی مستمری بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور طی سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته در همسان سازی بین صندوق‌ها واقعی‌ترین را انجام دادیم.

وی افزود: در این خصوص مستمری هر فردی در هر رده پرداختی که به رده بازنشستگی رسیده بود، فارغ از سال بازنشستگی، معادل سال ۹۹ محاسبه و پرداخت شد.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تصریح کرد: همچنین متوسط درآمدی را ۵۲ درصد افزایش دادیم که در واقع این عمل دولت رونقی به روستاهای کشور بخشیده است.

وی گفت: امسال نیز در پرداخت مستمری‌ها ۲۵ درصد رشد خواهیم داشت و پرداختی خردادماه به‌اضافه ۲ ماه را به حساب مستمری‌بگیران این صندوق واریز می‌کنیم.

اخوان بهبهانی با اشاره به مراجعه متقاضیان بیمه به کارگزاری‌های نزدیک به محل سکونت خود یادآور شد: براساس قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور درآیند و از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور همچنین علاوه بر حضور در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کرمان، با کارگزاری‌های بیمه دیدار کرد و برای تشویق و رفع مشکلات با آنان دیدار و گفت و گو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329