سرمربی: ایران برای صعود مقتدرانه روبروی کره جنوبی حاضر می‌شود


سرمربی: ایران برای صعود مقتدرانه روبروی کره جنوبی حاضر می‌شود

کیش - ایرنا - سرمربی فوتبال ناشنوایان ایران گفت: این تیم برای صعود مقدرانه به المپیک 2022 برزیل روبروی کره جنوبی قرار می‌گیرد.

محمدحسین ضیایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ملی پوشان ایران عصر امروز برای راه یابی به فینال انتخابی به مصاف کره جنوبی می روند اظهار داشت: برد در این تیم برای حضور در فینال مهم بوده و بازیکنان ایران از آمادگی مناسبی برای این حضور برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: البته تیم کره جنوبی نیز از تیم های منظم در این مسابقات بوده و این مساله تا حدودی کار را برای ملی پوشان ایران سخت کرده اما انتظاری که از بازیکنان داریم حضور مقتدرانه در بازی برای برد است.

ضیایی با بیان اینکه در مقابل نیز ازبکستان و عراق برای تعیین جایگاه خود در مسابقات فینال و رده بندی همزمان با هم رقابت می کنند یاد آور شد: ایران برای رویاروی با هر کدام از این تیم ها در فینال یا رده بندی آماده است و تلاش می کنیم از امتیاز میزبانی استفاده پیروز میدان باشیم.

وی گرمای طاقت فرسای جزیره کیش را از مشکلات تیم ها در این مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۲ اعلام کرد و گفت: همچنین انتظار می رفت برنامه ریزی برای زمان برگزاری مسابقه ها بهتر از زمان فعلی بود.

ساعت ۱۸ عصر امروز ایران در سومین دیدار خود در زمین المپیک ۱ کیش به مصاف کره جنوبی می رود و ازبکستان و عراق نیز ساعت ۲۰ و ۳۰ در زمین المپیک ۲ این جزیره با هم دیدار می کنند.

هم اکنون ازبکستان با سه برد و ۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و کره با ۲ برد ۶ امتیازی، ایران با یک برد و یک تساوی چهار امتیازی، عراق و تایلند هر کدام با یک برد سه امتیازی هستند و مالزی نیز با یک تساوی یک امتیازی است و افغانستان نیز با صفر امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

رقابت های انتخابی فوتبال ناشنوایان آسیا و آقیانوسیه ساعت ۱۸ عصر چهارشنبه۱۲ خرداد با حضور هفت تیم برتر این مناطق در جزیره کیش آغاز شد.

هفت تیم حاضر در این رقابت ها در قالب ۲ گروه به صورت ضربدری برای کسب جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۲ به مصاف هم می روند که در گروه A این مسابقات ایران، عراق و مالزی و در گروه B نیز تیم های ملی کره جنوبی، تایلند، ازبکستان و افغانستان همگروه هستند.

تیم های اول تا چهار به صورت همزمان در ۲۱ خرداد برای کسب مقام قهرمانی و رده بندی با هم رقابت خواهند کرد و سه تیم برتر این مسابقات در نهایت جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ناشنوایان جهان را دریافت می کنند.

کیش دارای ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

هم اکنون ۳۸ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش هم اکنون ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...