بهره برداری از 5 طرح عمرانی در کیش آغاز شد


بهره برداری از 5 طرح عمرانی در کیش آغاز شد

کیش - ایرنا - درپنجمین روز از هفته دولت بهره برداری از 5 طرح عمرانی، خدماتی و توسعه ای در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش ایرنا این طرحها شامل: بهره برداری از طرح مخابراتی و زیرساختی شبکه فیبر نوری، راه اندازی مرکز نوآوری و دانش بنیان، ساختمان اداری پلیس راهور، بازگشایی شرکت کیش چوب و افتتاح شهر بازی پیشرفته ویژه کودکان بود که در آیین های جداگانه با حضور مرتضی بانک دبیر شورای مناطق و مشاور رئیس جمهوری، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد و جمعی از مسئولان و فعالان رسانه صورت گرفت.

* بهره برداری از دکلهای مخابراتی و فازنخست توسعه شبکه فیبر نوری

شبکه ارتباطی دکل های تجمیعی مخابرات با هدف ارتقاء خدمات به مشترکان تلفن همراه و اینترنت به بهره برداری رسید و همزمان به کارگیری از فاز نخست شبکه فیبر نوری و عملیات اجرایی توسعه این شبکه آغاز شد.

در حال حاضر در جزیره کیش ۲۰ کیلومتر شبکه اختصاصی برای ارائه خدمات به سازمان ها، ادارات و نهادهای مستقر در منطقه اختصاص یافته و توسعه شبکه زیرساخت فیبر نوری و تونل ارتباطی به طول ۶۰ کیلومتر برای ارائه خدمات مطلوب تر به صاحبان صنوف و کسب و کارهای جزیره کیش در دستورکار قرار دارد که امروز در مرحله نخست بهره برداری از ۵ کیلومتر این طرح آغاز شد.

*بهره برداری از برج نوآوری

ساختمان برج نوآوری کیش بازیر بنای ۷۵۰ متر مربع و بنای مفید ۵۵۰۰ مترمربع در ۱۳ طبقه ساخته شده و امکان استقرار ۴۰ واحد فعال در عرصه نوآوری و فناوری های نوین از جمله استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را فراهم کرده است. حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان با اختصاص فضای فیزیکی به عنوان یک پیشران، و فراهم کردن مرکزی جهت کاربردی شدن ایده های نوین مهمترین هدف تاسیس برج نوآوری کیش است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه بهره برداری از این طرح علمی با تاکید بر اهمیت تبدیل کیش به پایلوت فعالیت های پژوهشی و طرح های نوآورانه گفت: بالا بردن شاخص های علمی و فناوری و هدایت و هماهنگ کردن مجموعه دانشگاهی و دانشی، توسعه پایدار یکپارچه جزیره، ساماندهی بستر اطلاعات و فراهم کردن زمینه ایجاد دولت الکترونیک و بسترسازی شهر دانش و هدایت منابع سرمایه انسانی، علمی و اقتصادی به سمت رونق اقتصادی منطقه از اهداف تاسیس برج نوآوری کیش است.

**بهره برداری از ساختمان پلیس راهور

ساختمان اداری پلیس راهور کیش سومین طرحی بود که امروز همزمان با پنجمین روز هفته دولت به بهره برداری رسید.

این بنا توسط شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در فضایی به وسعت ۳ هزارمترمربع اجرا شده و مساحت ساختمان اصلی آن ۸۰۰ مترمربع و مساحت ساختمان شماره گذاری و نگهبانی ۳۰۰ متر است.

از این پس کار های اداری همچون تعویض پلاک، نقل و انتقالات و دیگر خدمات خودرویی و موتوری در این ساختمان انجام می شود.

ایمانی نسب رییس پلیس اداره راهور کیش درجریان بهره برداری از این ساختمان تصریح کرد: این ساختمان از لحاظ مساحت و سیستم های سرمایشی و گرمایشی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و از این پس مراجعه کنندگان هیچ دغدغه ای از لحاظ فرایند کارهای اداری در پلیس راهورکیش نخواهند داشت.

* از سرگیری فعالیت شرکت کیش چوب

مجتمع تولیدی شرکت کیش چوب یکی از شرکت های تولیدی فعال در زمینه ساخت ملزومات چوبی که مدتی و به دلیل مشکلات اقتصادی و مدیریتی به حالت نیمه تعطیل درآمده بود امروز در هفته دولت با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش و دبیر شورای عالی مناطق آزاد فعالیت خود را از سر گرفت.

این کارخانه در فضایی به وسعت ۲۰ هکتار و با سرمایه گذاری حدود ۸ هزارمیلیارد ریال ایجاد شده و تا پایان امسال زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر را فراهم می کند. گستره سالن های تولید این مجموعه ۶۰ هزارمترمربع است.

در آیین راه اندازی مجدد این شرکت، دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه تعطیلی این واحد تولیدی ناشی از شرایط اقتصادی کشور بوده است گفت: این کارخانه که از طریق بازاریابی موفق فعالیت خود را از سر گرفته و باز گشایی شد، از نظر حجم تولید، گستردگی فضا و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته در سطح کشور منحصر بفرد است و بازگشایی مجدد آن نشان دهنده توانمندی بخش خصوصی داخلی برای مقابله با تحریم ها و فعالیت در فضای اقتصادی کنونی کشور است.

دکتر بانک با تقدیر از سرمایه گذاران، مهندسان و تولید کنندگان کارخانه کیش چوب برای پیگیری در جهت تحقق اهداف شرکت گفت: مایه مباهات است که این کارخانه ضمن اشتغالزایی برای صدها هموطن در زمینه افزایش صادرات مناطق آزاد هم نقش موثری ایفا می کند.

همچنین یکی از مسئولان شرکت صنایع چوب کیش در حاشیه این مراسم با تقدیر از سیاست های حمایتی و تعامل سازمان منطقه آزاد کیش با مسئولان این شرکت در جهت فراهم شدن زمینه فعالیت مجدد شرکت کیش چوب گفت: تلاش می کنیم تا پایان امسال از ۱۰۰ درصد ظرفیت تولیدی کارخانه استفاده کرده و میزان صادرات محصولات را افزایش دهیم.

به گفته فلاح تولیدات این کارخانه علاوه بر مصرف داخلی، به عراق صادر شده و بزودی صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز آغاز می شود.

**بهره برداری از شهر بازی ویژه کودکان

شهر بازی پیشرفته کورش برند سنتر از دیگر طرح هایی بود که امروز همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در کیش به بهره برداری رسید. این شهربازی با سرمایه اولیه ۱۵۰میلیارد ریال در فضایی به وسعت ۲هزار مترمربع و با استفاده از۸۰ دستگاه بازی برای کودکان سنین مختلف، با هدف توسعه امکانات تفریحی و ایجاد محیطی شاد و مفرح برای کودکان ساکن و یا گردشگر جزیره کیش ساخته شده است.

بر اساس این گزارش مرتضی بانک و غلامحسین مظفری مدیرعامل و جمعی از مسئولان امروز چهارشنبه از روند ساخت دو هتل و چند مجتمع مسکونی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است بازدید کردند.

همچنین در ادامه این بازدیدها، سند راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش، و نرم افزار های حقوقی معاونت توسعه مدیریت این منطقه درمرکز همایش های بین المللی کیش رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه