استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه کرامت؛ از گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع) تا راه‌اندازی میزهای کرامت


استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه کرامت؛ از گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع) تا راه‌اندازی میزهای کرامت

برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای پویش «خدمت کریمانه»، راه اندازی میزهای کرامت، تقدیر از مدافعان سلامت، برگزاری جشن تکلیف دختران 9 ساله، میزبانی از کاروان‌های زیر سایه خورشید و... ازجمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه کرامت توسط بچه‌های مسجد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه مجازی تشریح برنامه دستگاه های مجری برنامه های بزرگداشت دهه کرامت صبح امروز (چهارشنبه، 19 خرداد) برگزار شد.

برنامه های آستان سیدالکریم(ع)

استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه کرامت؛ از گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع) تا راه‌اندازی میزهای کرامت

بنابر این گزارش «سید علیرضا شمس نیا»، نماینده آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این جلسه مجازی برنامه های آستان سیدالکریم(ع) را به شرح ذیل تشریح کرد:

آغاز فعالیت دوره های تابستانی قرآن آستان بعد از دوره کرونا از دهه کرامت؛

برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد مناطق یک و دو شهرری؛

برگزاری مسابقه «حدیث کرامت» با همکاری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛

برگزاری دوره های معرفت زیارت ویژه زائران در دهه کرامت؛

برگزاری مراسم عقد زوج های جوانان؛

اجرای ویژه‌ برنامه ولادت سالروز حضرت فاطمه معصومه(س) و سالروز ولادت حضرت شاهچراغ(ع) و سالروز ولادت امام رضا(ع) و پخش از سیمای قرآن؛

حضور خادمان آستان در مساجد و هیئت ها و نیز دیدار آنها با خانواده معظم شهدا.

تدارک وزارت ورزش و جوانان

استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه کرامت؛ از گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع) تا راه‌اندازی میزهای کرامت

در ادامه «حمید هرمزی»، نماینده وزارت ورزش و جوانان در این جلسه نیز برنامه های این وزارتخانه را برای دهه کرامت به شرح ذیل معرفی کرد:

در فضای مجازی در هر دو حوزه ورزش و جوانان پیش بینی شده است؛ فضاسازی محیطی با محوریت دهه کرامت در پایگاه های ورزشی و سمن های ورزشی و جوانانه انجام می شود.

اجرای رزمایش «همت جوانانه و کمک مومنانه»؛

برگزاری کارگاه ها و نشست های تبیین سیره معصومان(ع) به دو صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی؛

تقدیر از پیشکسوتان ورزش، خیران ورزشی و مدافعان سلامت؛

تقدیر از ورزشکارانی که مقام خادمی امام رضا(ع) را دارند.

برنامه های ستاد فهمای گیلان

حجت الاسلام رضوانی، مدیر ستاد فهمای گیلان نیز در این نشست ابراز کرد: 89 مصوبه برای دستگاه های استان به تصویب رسیده است، که برخی از آنها عبارتند از: پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) از ماذنه مساجد و بقاع متبرکه، اطلاع رسانی از طریق شبکه شاد، تهیه و انتشار نماهنگ های مرتبط، راه اندازی کاروان های شادی و اجرای نورافشانی، تهیه جهیزیه برای زوج های جوان کم بضاعت، برگزاری مراسم های جشن و شادباش، برافراشتن پرچم مزین به نام امام رضا(ع)، فعال شدن نمایشگرهای شهری و آذین بندی مساجد و معابر و محلات.

برنامه های ستاد فهمای مازندران

حجت الاسلام کعبه ای در این نشست برنامه های ستاد فهمای مازندران برای بزرگداشت دهه کرامت را تشریح کرد؛ این برنامه ها عبارتند از:

برگزاری وبینارهای مجازی با حضور کارشناسان و موضوع دهه کرامت

تجلیل از دختران و بانوان مسجدی در سطح کانون های فرهنگی هنری

برگزاری جشن های خیابانی

برگزاری جشن های روز دختر

آذین بندی مساجد و اماکن مذهبی

برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه بانوان

برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رای اولی ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

اجرای رزمایش مواسات

تکریم از امامزادگان در بقاع شاخص استان

اجاری پویش نذر خون

برنامه های ستاد فهمای کرمانشاه

حجت الاسلام کلات پور درباره برنامه های فهمای کرمانشاه در دهه کرامت بیان کرد: به تناسب حضور اهل سنت در استان برنامه های ویژه ای را تدارک دیده ایم، انجام کمک های مومنانه و توزیع نان رایگان بین محرومان به نام حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از جمله این برنامه ها است. برگزاری جشن تکلیف دختران 9 ساله در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی، پیاده روی های خانوادگی با همکاری کانون های فرهنگی هنری به ویژه در صبح های زود، آذین بندی معابر، مساجد و خیابان ها، ماشین نویسی خودروها توسط مسجدی ها، نصب پرچم امام رضا(ع) در قلل مرتفع استان توسط قهرمانان کشوری کوهنوردی نیز برای این ایام تدارک دیده شده است.

استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه کرامت؛ از گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع) تا راه‌اندازی میزهای کرامت

برنامه اصناف و بازاریان سراسر کشور

بهارلویی در این نشست مجازی با اشاره به برنامه های اصناف و بازاریان ویژه دهه کرامت، اظهار کرد: ارسال پیامک های گروهی شامل یک و نیم تا دو میلیون در طول دهه کرامت، آذین بندی بازارها و مراکز تجاری، راه اندازی ایستگاه های صلواتی، توزیع نان صلواتی با عنوان «نان مهربانی» در استان های محروم، ورود به فضای مجازی به تناسب محدودیت های کرونایی، تولید محتوای مرتبط با دهه و انتشار آن در کانال ها و شبکه های مجازی، برگزاری مسابقات مجازی و ... برای این ایام تدارک دیده شده است.

استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه کرامت؛ از گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع) تا راه‌اندازی میزهای کرامت

برنامه های ستاد فهمای خراسان رضوی

«محمد ابدالی تکلو» در این نشست با شرح برنامه های این ستاد در دهه کرامت، اظهار کرد: از برنامه های شاخص ما قبل از کرونا برگزاری جشن گلباران بود، امسال هم عصر جمعه، 21 خرداد با حضور دختران و بانوان برگزار می شود.

مدیر ستاد فهمای خراسان رضوی ادامه داد: جلب کمک های خیرانه برای تهیه جهیزیه، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، معرفی کتاب های مرتبط با سیره رضوی در شنبه های با کتاب، تقدیر از خادمان فرهنگی رضوی، تامین امکانات کمک آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت، اجرای پویش «هر مسجد یک خدمت»، دیدار با خانواده معظم شهدا، راه اندازی کاروان های شادی و ... نیز توسط بچه های مساجد مشهد برای دهه کرامت تدارک دیده شده است.

برنامه های ستاد فهمای قم

حجت الاسلام روحانی نیز با شرح برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم برای دهه کرامت بیان کرد: با توجه به آغاز دهه کرامت با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در استان قم برنامه های متنوعی را تدارک دیده ایم، اعزام 10 گروه سرود به مساجد و محلات استان، اجرای 40 سرود در حرم مطهر (هر شب چهار سرود در صحن های مختلف)، برگزاری 1200 جشن و شادی همراه با مسابقه و مولودی خوانی و سخنرانی در 400 مسجد، برگزاری 4 مسابقه با عناوین «انتخاب صالحان»، «مهندسی جوانی»، «اگر من رئیس جمهوری بودم» و نقاشی ویژه کودکان ازجمله این برنامه ها است.

مدیر ستاد فهمای استان قم ادامه داد: اجرای طرح «نمازیاوران»، اجرای 10 تئاتر در مساجد، برگزاری تو قم گردی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در 40 مسجد، اجرای پاتوقی 120 سرود در 120 نقطه از شهر قم و همکاری در برگزاری المپیاد ورزشی ویژه روستاها نیز برای این ایام تدارک دیده شده است.

برنامه های مجمع تقریب مذاهب اسلامی

«روح الله ملکی» در این نشست مجازی با شرح این برنامه ها در داخل و خارج از کشور، بیان کرد: تکریم از خانواده شهدای اهل سنت، تجلیل از شخصیت های تقریبی در مراکز استان ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری نشست هایی با محور وحدت در سیره رضوی، بازتاب پیروزی و مقاومت مردم فلسطین در برنامه های استانی، رونمایی از کتاب «آئین رفتاری مسلمانان»، تجهیز کتابخانه ها در برخی استان ها، برگزاری نشست مجازی بین المللی با حضور 12 نفر از شخصیت های داخلی و خارجی.

برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت الاسلام موسوی متقی نیز اعلام کرد: به تناسب شرایط کرونایی جدولی طراحی شده که در وضعیت های زرد، قرمز و نارنجی و آبی تکلیف برنامه ها چگونه است. برگزاری جشن های خیابانی، میزبانی از کاروان های زیر سایه خورشید، تکریم مقام امامزادگان و برگزاری جشن های سالروز ولادت امام رضا(ع) و ... به همت سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می شود.

استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه کرامت؛ از گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع) تا راه‌اندازی میزهای کرامت

مرکز رسیدگی به امور مساجد

حجت الاسلام مقیسه در این نشست مجازی درباره برنامه های مساجد برای دهه کرامت، اعلام کرد: اجرای طرح محله آرایی با رویکرد مسجدمحور، برگزاری همایش «دختران مسجدی» همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، اجرای پویش «خدمت کریمانه»، راه اندازی میزهای خدمت کریمانه در نقاط محوری محلات، اجرای پویش «به تو از دور سلام» با قرائت زیارت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ در شب و شام ولادت آن حضرات(ع)ف اجرای طرح «ضیافت کریمانه» با محوری توزیع غذای گرم میان نیازمندان در مساجد مجهز به خیریه و مرکز نیکوکاری، پخش زیارت امین الله از ماذنه مساجد، برگزاری جشن های حضوری در محوطه باز مساجد، برگزاری مسابقه «حدیث رضوی» با محور بیان و شرح هر شب یک حدیث و تولید و انتشار محتوای مجازی برای این ایام تدارک دیده شده است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

خانم اصفهانی نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه ها با شعار «فدای دخترام» اجرا می شود، گفت: دو جشن ملی یکی در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و دیگری در روز 23 خرداد برگزار می شود. فراخوان ملی داستان های دخترانه، برگزاری مسابقه دهه کرامت با کلیپ های 11 قسمتی، تکریم فرزندان دختر شهدای مدافع حرم، برگزاری نشست های مادرانه در سراسر کشور، تولید و پخش برنامه حرکت با محور دختران، اجرای چالش پدران و دختران و ... تدارک دیده شده است.

بنیاد بین المللی امام رضا(ع)

«جواد رفائی» نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در محورهای مختلف تدارک دیده شده است، گفت: اجرای موسیقی «آوای ارادت»، انتشار 20 کلیپ رضوی، هماهنگی با شهرداری های سراسر کشور برای نمایش حدیث سلسله الذهب، رونمایی از کتاب «آئینه های رضوان»، برگزاری وبینارهای بین المللی شعر آئینی به سه زبان فارسی دری، عربی و آذری، تولید و انتشار ویدئوکلیپ هایی از طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی(ص)، تقدیر از خادمان بین المللی فرهنگ رضوی از شش کشور با همکاری رایزنی های فرهنگی، و ... برای این ایام تدارک دیده شده است.

برنامه های وزرات کشور

کوچکیان فر، نماینده وزارت کشور نیز در این نشست مجازی بیان کرد: برنامه ها به استان ابلاغ شده تا به فضاسازی معنوی در دهه کرامت کمک شود. تبلیغات میدانی، برگزاری مسابقات ویژه کارکنان و ... را تدارک دیده ایم.

برنامه های آستان شاهچراغ(ع)

استقبال باشکوه بچه‌های مسجد از دهه کرامت؛ از گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع) تا راه‌اندازی میزهای کرامت

جعفری در این نشست مجازی با شرح ویژه برنامه های این آستان و استان فارس برای دهه کرامت، ابراز کرد: برگزاری جشن شب و روز سالروز ولادت حضرت احمدبن موسی(ع)، برگزاری جشنواره ملی سرود «امین ولایت»، برگزاری جشنواره «همسایگان آفتاب» در دو بخش پوستر و عکس، رونمایی از دو جلد کتاب مرتبط با آستان حضرت شاهچراغ(ع)، انتشار سه نماهنگ تولید شده برای بزرگداشت ایشان، برگزاری مسابقات حضوری و مجازی ازجمله این برنامه ها است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج