ایران میزبان 2 رویداد جهانی و آسیایی وزش‌های ناشنوایان است


ایران میزبان 2 رویداد جهانی و آسیایی وزش‌های ناشنوایان است

کیش - ایرنا - رییس فدراسیون ناشنوایان جمهوری اسلامی گفت: تابستان و پاییز امسال میزبان مسابقات جهانی تکواندو و رقابت‌های آسیایی شطرنج در تهران خواهیم بود.

مهران تیشه گران روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره کنفدراسیون ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چهار سال گذشته ریاست کنفدراسیون ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه بر عهده ایران بوده که این مهم فرصتی برای رشد و اعتلای ورزش های ناشنوایان کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه این مسوولیت قرار بود امسال میزبان انتخابی المپیک ۲ رشته ورزشی فوتبال و بسکتبال و ۲ رویداد جهانی و آسیایی باشد اضافه کرد: مسابقات انتخابی فوتبال در جزیره کیش برگزار شد اما برگزاری رویداد بسکتبال بنا به تصمیم کنفدراسیون به دلیل شرایط کرونایی فعلا لغو شده است.

رییس فدراسیون ناشنوایان جمهوری اسلامی یادآور شد: همچنین تابستان امسال میزبان مسابقات آسیایی رشته شطرنج و در مهر ماه نیز میزبان مسابقات جهانی تکواندو ناشنوایان جهان خواهیم بود که از اکنون امکانات شهر تهران برای این میزبانی آماده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ رشته ورزشی ویژه ناشنوایان فعالیت دارد و اکنون ورزشکاران کشور در ۶ رشته به منظور حضور در المپیک ۲۰۲۲ ورزش های ناشنوایان در حال تمرین هستند.

تیشه گران این رشته های ورزشی را شامل فوتبال، کشتی، دو و میدانی، جودو، والیبال ساحلی و سالنی اعلام کرد و گفت: فوتبالیست های ناشنوا اکنون در جزیره کیش در مسابقات انتخابی آسیا و اقیانوسیه حضور دارند و با راهیابی به فینال این مسابقات سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کرده اند.

وی اظهار داشت: کشتی‌گیران، والیبالست ها، دومیدانی کاران و جودوکاران نیز در شهرهای مختلف در قالب اردوهای تدارکاتی در حال تمرین برای کسب سهمیه های رشته های ورزشی خود هستند.

دوازدهمین کنگره کنفدراسیون ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران در جزیره کیش با حضور نمایندگان ۹ کشور هم اکنون در حال برگزاری است و ۱۶ کشور نیز به صورت آنلاین کنگره APDSC را دنبال می کنند.

افغانستان ، اندونزی ، ایران ، عراق ، کره ، قرقیزستان ، مالزی ، تایلند و ازبکستان ۹ کشوری هستند که نمایندگان آنها در کنگره حضور دارند.

کشورهای استرالیا ، چین تایپه ، ژاپن ، هند ، قزاقستان ، کویت ، اردن ، لبنان ، مغولستان ، فلسطین ، بحرین و پاکستان. از طریق بستر بزرگنمایی بصورت آنلاین به کنگره پیوستند.




بهره برداری از 5 طرح عمرانی در کیش آغاز شد