آتش زدن لاستیک های خودرو از مشکلات زیست محیطی جدید در بجنورد


آتش زدن لاستیک های خودرو از مشکلات زیست محیطی جدید در بجنورد

مدیر محیط زیست بجنورد گفت: آتش زدن لاستیک های خودرو از سوی تعدادی از افراد از مشکلات جدید زیست محیطی در بجنورد است.

خالقی در گفت و گو با ایسنا، افزود: تعدادی از افراد برای اینکه سیم های موجود استفاده شده در این لاستیک ها را استخراج کنند، اقدام به سوزاندن لاستیک ها می کنند که این امر موجب آلودگی هوا، خاک و آب می شود.

وی ادامه داد: در واقع در این شهر هیچ مرکزی نیز وجود ندارد که به ازای تحویل گرفتن لاستیک های کهنه، سیم در اختیار این افراد قرار دهد و آن ها نیز راحت ترین راه که سوزاندن است را برای به دست آوردن سیم ها انتخاب می کنند.

خالقی اظهارکرد: طی یک ماه گذشته سه تا چهار مورد از سوزاندن لاستیک های خودرو در گوشه و کنار شهر بجنورد مشاهده شده که افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی در ادامه لاگن های ساخته شده در منطقه قارلق شهرستان بجنورد برای تخلیه فاضلاب چاه های جذبی را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان اعلام کرد و گفت: ساخت این لاگن ها برای تخلیه فاضلاب ها اقدامی درست بوده اما متاسفانه جانمایی آن ها مشکل دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یا باید محل این لاگن ها تغییر یابد و یا اینکه امر بهسازی و ترمیم بر روی آن ها صورت گیرد و از سوی دیگر باید این لاگن ها توسط بخش خصوصی و یا بخش های دیگر مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت جانمایی اشتباه برخی از خودروهای تانکردار فاضلاب ها را در اراضی ملی و کشاورزی تخلیه می کنند که این فاضلاب ها آلودگی های زیادی را به همراه دارد و باید مدیریت صحیحی بر روی آن صورت گیرد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟