عضو خبرگان رهبری: بازسازی انقلاب با انتخاب فرد اصلح صورت می‌گیرد


عضو خبرگان رهبری: بازسازی انقلاب با انتخاب فرد اصلح صورت می‌گیرد

مشهد- ایرنا- نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور در پای صندوق آرا یک وظیفه شرعی است و امیدوار هستیم با انتخاب فرد اصلح شاهد بازسازی انقلاب باشیم.

آیت‌الله محسن اراکی روز پنجشنبه در نشست نخبگانی نقش فقه در کارآمدی نظام افزود: اگر مردم پای صندوق حاضر شوند، نظام اسلامی، قدرتمند همراه با وحدت و اقتدار خود را نشان می‌دهد و این در حالی است که رسانه‌های دشمن و افراد مغرض می‌گویند مردم در انتخابات شرکت نکنند تا با عدم حضور مردم بتوانند کشور را مورد تاخت و تاز خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مردم نظام را قبول دارند و نشانه آن حضور میلیونی در تشییع پیکر سردار سلیمانی بود ولی ممکن است در کشور بر اساس اختلاف هایی که شبیه اختلافات بین پدر و فرزند است، کدورت هایی شکل بگیرد و بر همین اساس مشارکت نکردن در انتخابات به معنای مخالفت با نظام تعبیر نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم مسوول هستند حکومت را به عنوان یک امانت در اختیار حاکم مشروع قرار دهند گفت: حکومت اسلامی بر ۲ پایه مشروعیت که از خدا گرفته می‌شود و قدرت که با حضور مردم شکل می‌گیرد، تشکیل شده است.

وی افزود: تحریم‌های کشور از زمان فتنه سال ۸۸ آغاز شد و دشمنان کشور می‌خواستند با تحریم ها، مردم را از حکومت جدا کنند و این در حالی بود که سران فتنه با رفتار خود این پیام را به آنها دادند که با این کار می‌توانند مردم را از نظام جدا کنند.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: برخی کارآمدی هر نظام را بر این می‌دانند که ثروت و رفاه برای جامعه تامین کند و این در حالی است که هیچ نقشی برای عدالت برای آن در نظر نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه لیبرالها با استفاده از رسانه‌های مختلف و شبکه‌های مجازی نمی‌گذارند صدای اسلام بیان شود گفت: نظام لیبرالی، جریان رسانه ای دنیا را نیز در دست خود دارد و به همین دلیل صدای اعتراض مردم کشورها کمتر به گوش می‌رسد و حتی از پخش شبکه‌های ماهواره ای صدا و سیمای کشورمان در جهان نیز ممانعت به عمل می‌آورند زیرا انحصار رسانه در جهان لیبرال دموکراسی بیداد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: محور کارآمدی نظام اسلامی بر این است که بتواند علاوه بر تامین نیازهای ضروری فرد نیاز او برای داشتن آسایش در زندگی و همچنین زمینه رشد کمالات فردی را نیز فراهم کند و این در سایه عدالت اجتماعی است که فرصت بهره برداری متعادل برای همه افراد جامعه از منابع کشور بدون انحصار فراهم شود.

وی با اشاره به برخی روایات در زمینه مصارف زکات ادامه داد: وظیفه حکومت توزیع زکات در حد کفایت فرد است و نه در حد ضرورت که مقصود از آن تامین نیازهای فرد در به دست آمدن کمال مطلوب است ولی اکنون در کشور شاهد ایجاد مافیاهای اقتصادی هستیم که مبتنی بر نگاه اقتصادی لیبرالی غربی، منابع اقتصادی کشور همچون تجارت، واردات و صادرات و کارخانه های بزرگ را در اختیار خود دارند.

آیت‌الله اراکی گفت: از سوی دیگر برخی سیاستمداران کشور نیز به دنبال تعامل و ارتباط با کشورهایی هستند که منشاء لیبرالی دارند و این در حالی است که برای شکست تحریم اقتصادی باید با کشورهای دیگر در ارتباط باشیم.

وی افزود: کارآمدی صحیح در فقه اسلامی عدالت در توزیع ثروت و فرصت های بهره برداری از ثروت است، فقه که فرمان خدا و رسول اسلام (ص) است، علم امر و نهی در دین معرفی می‌شود و بر همین اساس فقه را علم عدل که می‌تواند زمینه ساز کارآمدی در نظام را به دنبال داشته باشد می‌شناسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عدل در همه شئون زندگی با علم فقه، قابل اکتشاف است و بر اساس آن می‌توان علم اقتصاد، سیاست و فرهنگ را در جامعه پیاده کرد و حال آنکه این علم در هیچ مرکز علمی به جز حوزه های علمیه شیعه وجود ندارد ولی بسیار مورد هجمه قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتک زدن وحشتناک دزد توسط صاحب خودرو + عکس پس از بازداشت