متکی: دانشگاهیان نقش محوری در دفاع از جمهوریت نظام دارند


متکی: دانشگاهیان نقش محوری در دفاع از جمهوریت نظام دارند

تبریز-ایرنا- سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نقش مردم در تبلور جمهوریت نظام اسلامی در انتخابات های قبلی مشخص و مبرهن است، گفت: در این میان نقش دانشگاهیان در دفاع از جمهوریت نظام بسیار مهم و محوری است.

منوچهر متکی روز پنجشنبه در جمع دانشگاهیان حامی ابراهیم رئیسی در تبریز، ادامه داد: امروز پس از 42 سال از انقلاب اسلامی، پیشاپیش همه اقشار جامعه، نخبگان، اساتید و دانشجویان و دانشگاهیان بر حراست از این میراث گرانقدر ذی حق بوده و اولویت دارند.

وی با بیان اینکه ما می خواهیم از این حق دفاع کنیم، انتخابات را یک فرصت و مجال برای تغییر ریل و لوکوموتیو اداره کشور دانست و اظهار داشت: مولفه اول حکمرانی داشتن نقشه و برنامه اداره کشور است که باید مبتنی بر اصول و منافع مردم باشد و مولفه دوم کارگزاران نظام هستند تا برنامه ها به مقصد برسد که باید توجه داشت برنامه های درست با کارگزاران نادرست به مقصد نمی رسد.

متکی با بیان اینکه مردم هم اکنون از نوع اداره کشور عصبانی هستند، افزود: زبان دنیا را فهمیدن، به زبان خارجی حرف زدن نیست؛ اگر نقشه راه درست نباشد به جای درستی نمی رسیم .

وی با اشاره به اینکه هدف و آرمان امام راحل این نبود که مسئول به حرف مردم گوش نسپارد، گفت: اقشار مختلف جامعه ما باید از حقوق خودشان بهره مند شوند اما نباید آزادی های اجتماعی گروگان گرفته شود.

وی به ظرفیت های وسیع موجود در آذربایجان اشاره کرد و افزود: این وظیفه دولت است که از ظرفیت ها به حق استفاده کند و این حق آذربایجان است که ظرفیت هایش را ارائه کند.

متکی آذربایجان را دیار شهادت معرفی کرد و افزود: آذربایجانی ها همواره از مرزهای عقیدتی و سیاسی و اجتماعی این کشور حراست و حمایت می کردند و می کنند و این آذربایجان موجب فخر ایران است و تاریخ آذربایجان برای کل ملت ایران افتخار است.

وی اظهار داشت: تجار، بارزگانان و کارخانه داران این خطه متاسفانه مواجه با تعطیلی شده اند، درحالی که ما شریف ترین و مبتکرترین نیروهای اقتصادی را در آذربایجان داریم.

وزیر اسبق امور خارجه ایران یادآور شد: امروز مردم کسانی را می خواهند که به برنامه و راه باور داشته باشند، مبانی فکری و کارنامه عملکردی و برنامه آقای رئیسی همان را می گوید که ما می خواهیم و او به فساد ستیزی باور دارد و این را در قوه قضاییه نشان داده است.

وی گفت: هیچ کس نمی تواند اختلاس و رانت خواری کند مگر اینکه منافذی در وزارت خانه ای پیدا کند و علاج آن دولت پاک دست می باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه، بیست و هشتم خرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403