طراحی سامانه‌ای برای کنترل هوشمند موتورخانه ساختمان‌ها


طراحی سامانه‌ای برای کنترل هوشمند موتورخانه ساختمان‌ها

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: سیستم کنترل هوشمند موتورخانه این شرکت دانش بنیان شرایط محیطی ساختمان را به کمک سامانه اطلاع رسانی می‌کند.


جلیلیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
طراحی سامانه‌ای برای کنترل هوشمند موتورخانه ساختمان‌ها

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: سیستم کنترل هوشمند موتورخانه این شرکت دانش بنیان شرایط محیطی ساختمان را به کمک سامانه اطلاع رسانی می‌کند.

جواد جلیلیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیستم کنترل هوشمند موتورخانه اظهار کرد: سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، سامانه‌ای است که می‌تواند با توجه به شرایط محیطی ساختمان و نیز نیاز حرارتی داخل ساختمان، تجهیزات داخل موتورخانه را از قبیل مشعل‌ها و پمپ‌ها سیرکولاسیون کنترل کند.

او افزود: تشخیص این نیاز از طریق سنسور‌های داخل و خارج ساختمان و با توجه به شرایط محیطی توسط سیستم کنترل هوشمند انجام می‌شود. این امر باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش مصرف سوخت در موتورخانه میزان استهلاک تجهیزات کاهش و همچنین آسایش حرارتی داخل ساختمان به صورت استاندارد و مطابق با نظر کاربرد تنظیم شود.

او با اشاره به فواید استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند موتورخانه گفت: از فواید سیستم‌های کنترل هوشمند موتورخانه می‌توان به تثبیت دمای آسایش ساکنین ساختمان در محدوده تنظیم شده توسط کاربر، بهینه سازی در عملکرد تجهیزات، کاهش چشمگیر هزینه‌های سرویس و نگهداری تاسیسات موتورخانه مرکزی، تثبیت دمای آب گرم بر روی درجه حرارت تنظیم شده توسط کاربر در شرایط مختلف طی ۱۲ ماه سال و افزایش عمر مفید تجهیزات داخل موتورخانه اشاره کرد.

او بیان کرد: بخش کنترل مرکزی با دریافت اطلاعات سنسور‌ها، تحلیل داده‌ها و دما‌ها مطابق با محدوده تنظیم شده توسط کاربرد دستورات کنترلی ارسال می‌کند. همچنین تنظیمات کنترل دما توسط رابط کاربری در این وقت به سیستم داده می‌شود. این بخش تمام اطلاعات گرفته شده است انسان‌ها و تنظیمات ثبت شده توسط کاربر را تجزیه و تحلیل کرده است و فرمان‌های لازم برای کنترل عملکرد موتورخانه صادر می‌کند.

جلیلیان تصریح کرد: یکی از مفاهیمی که در عملکرد سیستم کنترل هوشمند اهمیت بسیار بالایی دارد اینرسی حرارتی ساختمان است که در سامانه کنترل هوشمند موتورخانه در نظر گرفته می شود به این صورت که به محض شروع ساعت کاری دمای محیط داخل ساختمان به سطح مطلوب رسیده است و بر خلاف سیستم های سابق نیازی به سپری شدن زمان جهت تثبیت دمای محیط نیست.

بیشتربخوانید

داروی گیاهی پیشگیری و درمان کرونا رونمایی شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید