نمازجمعه در 10 شهرستان استان یزد اقامه می‌شود


نمازجمعه در 10 شهرستان استان یزد اقامه می‌شود

یزد- ایرنا- مسوول رسانه و اطلاع‌رسانی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: نمازجمعه روز بیست و یکم خردادماه سال 1400، فردا در 28 پایگاه عبادی ،سیاسی 10 شهرستان این استان اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس حمیدی‌فر عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین عبادی، سیاسی با توجه به شیوع ویروس کرونا، با همکاری مردم و ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان‌ های یزد، اردکان، میبد، اشکذر، تفت، ابرکوه، بافق ،بهاباد، خاتم و مهریز اقامه می‌شود.

وی از نمازگزاران جمعه خواست شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و سجاده، مهر و تسبیح شخصی به همراه داشته باشند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: همکاری مردم مومن به خصوص نمازگزاران جمعه با مسوولان امر نقش مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا و کاهش تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ در استان یزد دارد.

قبل از شیوع کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ نمازجمعه در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شد و با شیوع این ویروس برای مدتی وقفه‌ای برای اقامه نمازجمعه در برخی شهرها و روستاها پیش آمد در مناطقی که این آیین عبادی ، سیاسی اقامه نمی شد، ائمه جمعه از طریق فضای مجازی به ایراد خطبه می پرداختند.

همچنین به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم‌اکنون ۳۰۵ فرد مشکوک به بیماری کووید - ۱۹ در بیمارستان‌ های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این دانشگاه، ابراهیم سلمانی افزود: از ۵۸۸ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در شبانه‌روز گذشته در مراکز بهداشتی و درمانی استان بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۴ فرد جدید مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شدند.

وی اضافه کرد که از این تعداد ۳۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۱۵۸ نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را سپری می‌کنند و در این مدت سه نفر هم بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان یزد جان خود را از دست دادند.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر ۱۰ شهرستان این استان و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !