85 درصد مزارع آبی گندم در ساوه برداشت شدند


85 درصد مزارع آبی گندم در ساوه برداشت شدند

ساوه - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ساوه از برداشت 85 درصد مزارع گندم آبی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: برداشت از مزارع دیم نیز در روزهای آینده آغاز می‌شود.

«حسن شریفی» روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۱۸ هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی گندم شهرستان ساوه تحویل شده اما در مقایسه با سال گذشته به دلیل شرایط بارش ها و کم آبی افت در تولید اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: برداشت گندم از ۳۰ هزار هکتار مزارع دیم شهرستان ساوه نیز در روزهای آینده آغاز خواهد شد و تا پایان تیر ماه ادامه می یابد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه، با توجه به کاهش بارندگی‌ها امسال برداشت حدود ۲۸ هزار تن گندم از مزارع شهرستان پیش‌بینی می‌شود که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

شریفی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان ساوه را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه قیمت تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال است، گفت: کشاورزان اوایل فصل برداشت در تحویل گندم همکاری لازم را نداشتند اما با پیگیری‌ها و اطلاع‌رسانی های انجام شده، شرایط کنونی رضایت‌بخش است و محصولات برداشتی به مراکز خرید تحویل داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه بیان کرد: بهای خرید تضمینی گندم هر سه روز یکبار پرداخت می شود اما از آخرین وجه پرداختی ۱۲ روز گذشته است و در هفته جاری پرداخت قیمت گندم از سر گرفته می‌شود.

شریفی تصریح کرد: از مجموع خرید تضمینی ۱۸ هزار تن گندم در شهرستان ساوه، وجه ۱۰ هزار تن آن پرداخت شده و ۸ هزار تن باقیمانده است.

شهرستان ساوه دارای ۱۳۵ هزار تن اراضی باغی و زراعی است که با احتساب سایر بخش ها، زمینه تولید سالانه تا ۶۰۰ هزار تن انواع محصول را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟