ایستگاه دائمی بازی های بومی محلی در پارک ها راه اندازی خواهد شد


ایستگاه دائمی بازی های بومی محلی در پارک ها راه اندازی خواهد شد

کرج - ایرنا-رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی با اعلام خبر راه اندازی ایستگاه دائمی بازیهای بومی محلی در پارک های کشور گفت که این رشته نیازمند تجهیزات و امکانات لازم در کشور است.

محمدتقی امیری خراسانی روز یکشنبه در مجمع سالانه هیات استان البرز افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی لازم است تا برنامه های مجازی و آنلاین در دستور کار هیات های استانی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با اینکه روستائیان عزیز در بسیاری از عرصه ها در خط مقدم کشور بوده اند، اما تاکنون توجه لازم و شایسته به آنان صورت نگرفته است.

امیری خراسانی با بیان این که " بسیاری از قهرمانان بنام ورزش کشور اصالتا روستایی هستند " افزود: باید تلاش کنیم تا ورزش های کلاسیک و قهرمانی نیز در روستاها توسعه یافته و همچنین ورزش های روستایی و بازیهای بومی محلی در شهرها راه اندازی و دنبال شود.

وی با تأکید بر این که می بایست ماهیت رقابتی نیز به ورزش روستایی داده شود عنوان کرد: در نظر داریم طی سال جاری لیگ های کشوری مختلفی از جمله در رشته هایی مانند چوب کشی، هفت سنگ را برگزار کینم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی با اشاره کمبود اعتبارت در این فدراسیون، اضافه کرد: با وجود مشکلات مالی سعی خواهیم کرد تا مبالغی را به هیات های استانی و شهرستانی کمک کنیم.

وی با اعلام خبر آغاز اولین المپیاد خانه های ورزش روستایی از خردادماه گفت: در تلاشیم تا موضوع باشگاه داری حرفه ای در ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی را نیز ساماندهی کنیم.

مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرزنیز در این نشست با تقدیر از کسانی که در دوران شیوع کرونا در جهت پویایی و استمرار برنامه های ورزشی فعالیت کردند، گفت: حقیقت این است که روستاهای استان از استعداد و پتانسیل بالایی در زمینه نیروهای انسانی توانمند برخوردار هستند.

وی با قدردانی از بازدیدهای حضوری و مید انی رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی از اروستاهای استان، اظهار کرد: تلاش می کنیم در توزیع اعتبارات، روستاها نیز مانند شهرها دیده شوند.

جانعلی دامه داد: در کنار کمک های اداره کل، روستاها این قابلیت را دارند که از ظرفیت فرمانداری ها و دهیارن در جهت تجهیز و توسعه ورزش استفاده کنند.

وی با بیان این که " نگاه ما به روستاها ویژه است " تأکید کرد: اعتقاد داریم حتما باید از ورزش روستا حمایت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز روستاها را دارای پتانسیل و توانایی بالایی در جهت کمک به توسعه ورزش قهرمانی استان ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم بحث استعدایابی ورزشی از نوجوانان و جوانان عزیز روستایی بیش از پیش در دستور کار هیئت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هیچ استعدادی بخاطر نداشتن شرایط مالی مناسب و امکانات، نباید از ورزش دور بماند.

استان البرز دارای ۲۸۸ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند