از سفر به قلب ایرانی‌ها تا روایت‌هایی از دیدارهای پنجشنبه رهبر انقلاب


از سفر به قلب ایرانی‌ها تا روایت‌هایی از دیدارهای پنجشنبه رهبر انقلاب

تهران- ایرنا- پخش سومین قسمت مستند «غیررسمی»، واکاوی انتخابات در برنامه «مجری» و بررسی اندیشه‌های فردوسی و خیام در «شب‌های فرهنگ» از جمله مهم‌ترین خبرهای امروز صداوسیماست.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما، روایتی از دیدارهای پنج‌شنبه‌ای فعالان حوزه‌ی علم و فناوری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سومین قسمت از مجموعه مستند غیررسمی (دوشنبه ۲۴ خرداد)، ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه سوم سیما، سایت و صفحات اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

همچنین این مستند سه‌شنبه (۲۵ خرداد) ساعت ۱۷ از شبکه خبر، چهارشنبه (۲۶ خرداد) ساعت ۲۲ از شبکه افق و پنجشنبه (۲۷ خرداد) ساعت ۱۷ از شبکه چهار سیما بازپخش خواهد شد.

یکی از برنامه‌های مستمر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که از سال‌های گذشته برقرار بوده، برگزاری جلسات گوناگون با طیف‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است. جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی برگزارشده و رهبر انقلاب پای صحبت‌ها و درد دل‌های حاضران می‌نشینند که بخشی از این جلسات، از سال ۹۵ در قالب جلسات «پنج‌شنبه‌ای» برگزارشده است.

قسمت اول این مجموعه به دیدار راویان دفاع مقدس و قسمت دوم به موضوع مروری بر دیدارهای پنجشنبه‌ای رهبر انقلاب و حاشیه‌های این جلسات پرداخته بود.

در بخشی از سومین قسمت این مجموعه که به کارگردانی علی‌صدری نیا تولیدشده، رییس و تعدادی از محققان جوان نسل انقلاب جهاددانشگاهی در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی و صمیمانه، داستان به ثمر رسیدن برخی از دستاوردها، درد دل‌ها و مشکلات پیش پای خود را روایت می‌کنند.

انتخابات و سفر به قلب ایرانی‌ها

مستند سفر به قلب ایرانی‌ها، روایت حضور ایرانیان خارج از کشور در انتخابات های مختلف ریاست جمهوری درپای صندوق های رای است. در این مستند، هموطنان مقیم المان، فرانسه، انگلیس، ارمنستان، اذربایجان، هند، لبنان و سوریه از علل حضورشان در انتخابات و عشق به وطن می گویند.

از سفر به قلب ایرانی‌ها تا روایت‌هایی از دیدارهای پنجشنبه رهبر انقلاب

این برنامه ۲۴ خرداد، ساعت ۱۸ به وقت تهران به روی آنتن جام جم می رود.

واکاوی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «مجری»

برنامه مجری امشب (یکشنبه ۲۳ خرداد) ساعت ۲۱:۱۰ به بررسی و تحلیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می پردازد.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد تهران و محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران امشب درباره انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری به گفتگو می‌نشینند.

برنامه مجری به میزبانی حمیدرضا آصفی، ویژه برنامه انتخاباتی شبکه پنج سیما است که تاکنون در ۱۱ قسمت ۶۵ دقیقه ای روی آنتن رفته و قسمت دوازدهم آن امشب ساعت ۲۱:۱۰ تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

روایت سپیدجامگان آسمانی در رادیو سلامت

برنامه سپیدجامگان آسمانی که به تهیه کنندگی مرجان قندی از رادیو سلامت پخش می شود، روایتی از مجاهدت و ایثار سپیدپوشانی است که در عنفوان جوانی پای در میدان عشق و ایثار گذاشتند.

مرجان قندی، تهیه کننده در این باره می‌گوید: گرچه از سالهای دفاع مقدس گذشته، اما حماسه ها و دلاوری ها آن مقطع تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار باقی مانده است. به همین دلیل برنامه سپید جامگان آسمانی با این محوریت روانه آنتن می شود و ما در این برنامه به جامعه پزشکانی می پردازیم که همگام با سایر اقشار جامعه و رزمندگان راهی جبهه های حق علیه باطل می‌شدند.

وی ادامه می دهد: این برنامه کاری از گروه سلامت روان رادیو سلامت است که روز جمعه ۲۸ خرداد ماه به زندگی مرحوم دکتر سیدعلی خالقی دماوندی فوق تخصص جراحی ستون فقرات و دکتر سید عباس پاک نژاد جراح عمومی می‌پردازیم که از جمله پزشکانی بودند که برای ادای دین، هجدهم مهرماه ۱۳۵۹ راهی آبادان شدند و در بدو ورود به اسارت نیروهای بعث عراق در آمدند. از آنجایی که رژیم بعث عراق پزشکان و خلبانان ایرانی را به بندهای انفرادی منتقل و اسامی آنها را به صلیب سرخ اعلام نمی کرد. متاسفانه شش سال از سرنوشت این عزیزان اطلاعی در دست نبود.

این برنامه روزهای جمعه هر هفته از ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه پخش می شود.

باشگاه زن‌ذلیلان به پایان راه رسید

تصویربرداری تله‌فیلم باشگاه زن ذلیلان به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد کریمی در میبد یزد به پایان رسید.

محمد کریمی تهیه‌کننده فیلم باشگاه زن ذلیلان اظهار داشت: این تله‌فیلم ۲۶ اردیبهشت در شهرستان میبد کلید خورد و پس از ۱۶ جلسه، تصویربرداری آن به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این فیلم هم‌اکنون در مرحله تدوین قرار دارد، افزود: امیدواریم تا اواسط مردادماه باشگاه زن‌ذلیلان برای نمایش عمومی در یکی از شبکه‌های تلویزیونی حاضر شود.

کریمی ادامه داد: همچنین فیلم دیگری به نام موی دماغ در ژانر کمدی نیز در مرحله صدور پروانه ساخت قرار دارد که امیدواریم اواخر شهریورماه فیلمبرداری این فیلم کلید بخورد. لوکیشن موی دماغ در تهران خواهد بود.

تهیه‌کننده پهلوان هرگز نمی‌میرد در پایان درباره سایر فعالیت‌های فیلمسازی خود بیان داشت: طرح مجموعه‌ای ۱۳ قسمتی به نام «زورخونه‌چی» را به شبکه امید تحویل داده‌ام که امیدواریم هر چه سریع‌تر وارد فاز تولید شود.

در خلاصه داستان باشگاه زن‌ذلیلان آمده: علاء مدیری متشخص، موفق و قدرتمند در کار خویش است اما در مقابل همسر و خانواده خود کاملاً مظلوم است. وی با کمک دوستش با یک انجمن که کار آموزش چنین مردانی را برعهده دارند، آشنا شده؛ در آنجا با دوستانی آشنا می‌شود که حوادث فیلم را رقم می زنند...

سعید کریمی ،جعفر دهقان، لیلا بوشهری، مهدیار آزادفر ،شهرزاد عبدالمجید ،جواد انصافی، فریبا ترکاشوند، حمید دبستانی، عباس نایی ،رضا شریف، حسین بهرامی، هستی افضلی، فرناز طباطبایی، یاشار یعقوبی ،محمد تاریوردی ، محمد مهدی قاسمیان، مهدی صمیمی، سیدمهدی و سیدرضا حسینی، ماریا عابدی ،قاسم برخورداری و حمید کریمی بازیگرانی هستند که در این فیلم مقابل دوربین علیرضا عزت ور قرار گرفتند.

باشگاه زن‌ذلیلان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد کریمی و نگارش فیلمنامه فرهاد طب‌نوری توسط قاسم خدابنده لو تدوین می‌شود و مجتبی تیموری موسیقی متن آن را خواهد ساخت. سعید عرب نیز تیتراژ این فیلم را می‌خواند.

بازدید رایزن فرهنگی چین از ساترا

با دعوت ساترا رایزن فرهنگی جدید سفارت چین در ایران از سازمان تنظیم مقررات بازدید به عمل آورد و سپس با ریاست سازمان سید محمدصادق امامیان به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار طرفین توافق کردند تا با همکاری یکدیگر زمینه‌ساز تقویت تنظیم‌گری و بازار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر شوند. رایزن فرهنگی چین با اشاره به اینکه به وقوع کرونا باعث شده تا نزدیک به ۹۵۰ میلیون نفر از رسانه‌های صوت و تصویر چینی استفاده نمایند، موضوع رسانه‌های اینترنتی را از موضوعات بسیار به روز برشمرد و با اشاره به رویکرد مشابه طرفین، تقویت جایگاه رسانه‌های بومی را از اولویت‌های چین دانست.

در ادامه رایزن فرهنگی چین با اشاره به جلسه مشترک کارشناسان ساترا و سازمان NRTA و CAC بر لزوم استمرار روابط تاکید کرد همچنین مقرر شد طرفین با برگزاری جلساتی زمینه همکاری مشترک را فراهم آورده و در ادامه در صورت وجود زمینه، طرفین می‌توانند تاسیس نهاد منطقه‌ای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را در برنامه بگنجانند.

از سفر به قلب ایرانی‌ها تا روایت‌هایی از دیدارهای پنجشنبه رهبر انقلاب

اندیشه های فردوسی و خیام در شب‌های فرهنگ

بررسی اندیشه های فردوسی و خیام از دیدگاه متفکرین و عرفا موضوع برنامه شب‌ های فرهنگ (یکشنبه ۲۳ خرداد) است که از رادیو فرهنگ پخش می شود.

اندیشه های فردوسی و خیام از دیدگاه متفکرین و عرفا در شب های فرهنگ رادیو فرهنگ با پخش سخنان حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بررسی می شود.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این برنامه با سنجش شخصیت فردوسی و خیام به لحاظ فرهنگی، به بیان نسبتی میان ابیات فردوسی در شاهنامه با برخی رباعی‌های منسوب به خیام می پردازد

برنامه شب های فرهنگ کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که ساعت ۲۱:۳۰ روی موج ۱۰۶ مگاهرتز و ۵۸۵ کیلوهرتز پخش می‌شود.

ایفاگر نقش شهید مجید شهریاری به «دست در دست» می‌آید

برنامه شبانگاهی دست در دست به مناسبت دهه کرامت باحضور مهمانان مختلف، روانه آنتن شبکه دو سیما خواهد شد.

پخش برنامه شبانگاهی دست در دست به صورت ویژه‌ای از جمعه ۲۱ تا دوشنبه ۳۱ خردادماه ادامه دارد و طی این مدت با حضور مهمانان مختلف موضوعاتی همچون پرچم، هویت و غرور ملی، مفاخر ایرانی، فوتبال و غرور ملی، شعر حماسی و میهنی، موسیقی ملی و… را دنبال می‌کند. همچنین موشن گرافی‌های دیدنی و گزارش‌هایی با موضوعات مرتبط از دیگر بخش‌های این برنامه است که تقدیم بینندگان علاقمند به جُنگ‌های شبانه خواهد شد.

برنامه دست در دست امشب (۲۳ خرداد) نیز با حضور کاوه خداشناس که هم‌اکنون با ایفای نقش شهید مجید شهریاری در سریال صبح آخرین روز به عنوان سریال شبانه شبکه دو حضور دارد، روانه آنتن می‌شود.

دست در دست یک شب‌نشینی و دورهمی از جنس مردم است. مهمانانی از اقشار مختلف شامل هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های شناخته شده، نخبگان جوان و نیروهای جهادی دور یک میز کنار هم قرار می‌گیرند و درباره یک موضوع واحد از مباحث روز گرفته تا موضوعات و دغدغه‌های اصلی مردم، کرونا و… با هم گفتگویی صمیمانه را پیش می‌برند.

دست در دست کاری است از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی و اجرای سیاوش عقدایی که بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری حوالی ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

پخش برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری در شبکه‌های استانی

در پنجمین روز از پخش تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌ های استانی صداوسیما، ۸۱ شبکه تلویزیونی و رادیویی استانی و محلی به صورت همزمان، برنامه‌ های تبلیغی هفت نامزد ریاست جمهوری در استان‌ های مختلف را پخش می‌کنند.

با پایان ضبط برنامه‌ های انتخاباتی استانی هفت نامزد ریاست جمهوری، این برنامه‌ها امروز ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه‌ های استانی و محلی می‌ رود. این برنامه‌ ها شامل گفت‌ و گوی اختصاصی با هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که از ۳۰ مرکز استانی و سه شبکه محلی آبادان، کیش و مهاباد پخش می‌ شود.

قرعه‌ کشی پخش این برنامه‌ ها در ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های رسانه ملی، با حضور نمایندگان نامزدها انجام و جدول برنامه‌ های انتخاباتی هفت نامزد ریاست جمهوری در سیمای مراکز اعلام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی