بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 + عکس و فیلم


بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 + عکس و فیلم

علیرضا زاکانی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 از جناح اصولگرا است. در ادامه بیوگرافی علیرضا زاکانی را بخوانید.

بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 + عکس و فیلم

به گزارش راهبرد معاصر چند روز دیگر به 28 خرداد ماه زمان برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است. در انتخابات ریاست جمهوری 1400 هفت نامزد تائید صلاحیت شدند که یکی از آنها علیرضا زاکانی سیاستمدار اصولگرا است. در بیوگرافی علیرضا زاکانی 56 ساله آمده است که او متولد تهران و دارای تحصیلات در رشته پزشکی است و سابقه حضور در جبهه های جنگ را دارد که منجر به جانبازی او نیز شده است. علیرضا زاکانی همچنین نماینده ادوار مجلس و در حال حاضر ریاست مرکز پژوهش های مجلس را بر عهده دارد. زاکانی از منتقدان دولت حسن روحانی است و مهمترین دغدغه خود را معیشت مردم معرفی کرده است. او همچنین اعلام کرده است که در حوزه مبارزه با فساد به سراغ دانه درشت ها خواهد رفت. در ادامه می توانید با زندگینامه علیرضا زاکانی، سوابق علیرضا زاکانی و خانواده او آشنا شوید.

زندگینامه علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400

زندگینامه علیرضا زاکانی را میتوان در چند بخش دوران کودکی و تحصیل، دوران جنگ و انقلاب و سوابق و فعالیت ها پس از جنگ تقسیم کرد. زاکانی متولد 12 اسفند 1344 در جنوب تهران است. پدر و مادر او اهل تبریز هستند. او متاهل و داراری سه فرزند دختر است که همگی ازدواج کرده اند.

حاج حسین زاکانی پدر علیرضا زاکانی از ورزشکاران با سابقه شهر ری و تهران است. وی همچنین داور بین المللی درجه یک کشتی و از دوستان صمیمی جهان پهلوان تختی و در ورزش های باستانی و کشتی پهلوانی از سرآمدان ایران است.حاج حسین زاکانی به مدت ۲۸ سال مسئول برگزاری مراسم سالگرد مرحوم تختی بود.

زاکانی در سال 1357 و دوره حکومت شاه وقتی 13 ساله بود با حمایت پدرش کشتی را شروع کرد تا اینکه سال 1359 با شروع جنگ راهی میدان نبرد شد. او در حالی بعنوان به جنگ رفت که هنوز دانش آموز هنرستان بود به همین دلیل در طول سال تحصیلی و دوری از درس چند تجدیدی آورد. علیرضا زاکانی با شروع جنگ تحمیلی، در ماه های اولیه دفاع مقدس در حالیکه 15 سال بیشتر نداشت همدوش دیگر جوانان بسیجی پا به عرصه دفاع از دین و میهن گذاشت.

بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 + عکس و فیلم

شصت و دوماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شرکت در پانزده عملیات بزرگ رزمندگان اسلام و افتخار جانبازی پنجاه درصد حضور در ستاد جنگهای نامنظم، لشگرهای محمّد رسول‌ا… (ص) و سیدالشهداء (ع) و قرارگاههای جنوب و غرب، عمدتاً در واحدهای «تخریب» و «اطلاعات و عملیات» و توفیق قبول مسوولیت‌هایی از جمله مسئول محور «اطلاعات و عملیات» قرارگاه نجف اشرف ۳، قائم‌مقام «اطلاعات و عملیات» لشگر محمّد رسول‌ا… (ص) و نهایتاً مسوولیت محور این لشگر از سوابق ایثارگری این نامزد انتخابات 1400 است.

علیرضا زاکانی در جنگ ایران و عراق از ناحیه دست، پا و گردن مجروح شد .مشکل دست راست علیرضا زاکانی به دلیل مجروحیت در جنگ است.

بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 + عکس و فیلم

تحصیلات علیرضا زاکانی نامزد انتخابات 1400

تحصیلات علیرضا زاکانی در حوزه پزشکی است. او در سال 68 در رشته پزشکی دانشکاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد. زاکانی همچنین در سال 1380 دوره تخصصی پزشکی هسته ای را در همان دانشگاه گذراند. چندی پیش ابهاماتی درباره تحصیلات او منتشر شد. زاکانی نامزد انتخابات 1400 درباره نمرات دبیرستان و مشروط شدن متوالی در یادداشتی گفته: اول این که بنده در دوران دبیرستان هیچ گاه نمراتی را که ذکر کرده‌اید نداشته‌ام و تنها در سال ۶۲ دو تا تجدیدی دارم. زیرا بنده سال ۶۲ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در جبهه بودم و تنها ۷ روز بدون معلم درس خواندم و در طول تحصیل هم به علت حضور در منطقه عملیاتی ترک تحصیل تلقی شده بودم و آن دو درس هم مدتی بعد امتحان دادم و قبول شدم. دوم این که در مدرکی که در سایت بامداد (نزدیک به احمدی‌نژاد) منتشر شد و به استناد آن نوشته بودید بنده سه ترم مشروط شدم باید اعلام کنم ذیل همان نامه منتشر شده در بامداد نوشته شده بود که دو ترم از این سه ترم از مشروطی درآمده‌ام که دلیل آن تأخیر در اعلام نمرات بوده است که هنوز این چنین مشکلاتی برای دانشجویان رخ می‌دهد و نکته دیگر آن که آن یک ترم هم به آن دلیل مشروط شدم که مجبور بودم در کنار درس و مسئولیت بسیج دانشگاه برای تأمین خرج زندگی؛ یازده ماه از سال با ماشین کار کنم.

بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 + عکس و فیلم

خانواده علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400

خانواده علیرضا زاکانی شامل همسرش، سه دختر، دامادها و نوه هایش است. همسر او معصومه پاکتچی دارای تحصیلات حوزه علمیه و مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران است. زاکانی درباره فرزندان خود گفته: سه فرزند دختر دارم که همه ازدواج کردند ، اولی فارغ التحصیل دانشگاه تهران و داماد اولم نیز دانشجوی دانشگاه تهران بوده و حالا در حوزه علمیه درس حوزه می خواند. فرزند دوم هم دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف است ، همسر ایشان نیز فارغ التحصیل همان دانشگاه و فرزند یک رزمند و جانباز 70 درصد دفاع مقدس می باشد. فرزند سوم نیز دانشجوی تهران و دامادم نیز دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس و فرزند رزمنده و جانباز دفاع مقدس است و مهریه هر سه فرزند 14 سکه است.

بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 + عکس و فیلم

روزهای پس از اعلام نتایج تائید صلاحیت ها خبری درباره تولد نوه او در سوئیس منتشر شد. او درباره این موضوع گفته است: دختر دومم در رشته علوم انسانی دیجیتال که حدود چند سال است که در دنیا راه اندازی شده و پس از آمریکا یک دانشگاه رتبه ۱۰ اروپا که دخترم در آنجا تحصیل کرد، این رشته را داشت. دخترم نه بورسیه شد و نه سهیمه‌ای دریافت کرد بلکه فقط با کارها و پژوهش‌های خود در آن دانشگاه قبول شد. دخترم درس ۲ ساله را طی یک سال و نیم به پایان رساند و یکسال است که به کشورمان بازگشته است.

بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 + عکس و فیلم

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات 1400 در مورد تولد نوه خود در سوییس که فرزند همین دختر مورد بحثشان است گفته است که زمان به دنیا آمدن این فرزند همزمان با پایان ترم دوم تحصیل بوده و به خاطر فاصله دو روزه امتحان آخر با تولد فرزند، دختر علیرضا زاکانی امکان به دنیا آوردن فرزندش در ایران را نداشته است. همچنین این خبرگزاری متذکر می شود که سوییس قانون خاک نداشته و فرزندان والدین خارجی با تولد در این کشور نمی توانند تابعیت سوییس را بدست آورند.

سوابق علیرضا زاکانی نامزد انتخابات 1400

سوابق علیرضا زاکانی نامزد انتخابات 1400 سوابق مدیریتی و شغلی بسیاری دارد که مهمترین آنها را در ادامه می حوانید. نماینده مردم تهران در مجلس در دوره های هفتم و هشتم و نهم، نماینده مردم قم در مجلس یازدهم، مدیر مسئول هفته نامه پنجره، فرماندهی بسیج دانشجویی، عضویت در هیئت منصفه مطبوعات، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون اصولگرایان، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام از سوابق اوست.

بیوگرافی علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 + عکس و فیلم

زاکانی و مبارزه با فساد

زاکانی جزو معدود کسانی است که در محدوده توان و تاثیر خود بیشترین اهتمام عملی و هزینه دادن را در مبارزه با مفاسد اقتصادی داشته است. برای اختصار در بیان به سرفصلها اشاره می شود:

۱. مسوول دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجالس هفتم و هشتم

۲. تحقیق و تفحص از نظام آموزش عالی کشور، آزمون دستیاری و قوه و قضائیه

از آنجاکه حوزه قانون‌گذاری مجلس به نسبت حوزه نظارتی فعالین زیادتری داشت، زاکانی بیشترین انرژی و سرمایه گذاری اش در مجلس را در بخش نظارت صرف نمود. یک مورد بحث تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری سال ۸۲ بود که به نتیجه رسید و احکام دادگاه متهمان آن نیز صادر گردید. تحقیق و تفحص دوم از کل نظام آموزش عالی کشور و دانشگاه آزاد به عنوان بخشی از آن بود. در این کار عظیم حدود ۱۵۰۰ نفر را از جریان انقلابی دانشجویی سازماندهی کرد، ۴۹۰.۰۰۰ صفحه سند گردآوری شد، شبکه ای از بچه های بسیج دانشجویی تشکیل و ۴۳ جلد گزارش استخراج شد که در تاریخ ۱۰۰ ساله مجلس بی نظیر است.

۳. فراخواندن وزیر اطلاعات دولت خاتمی به مجلس

زاکانی با این باور که اگر در این مملکت قرار باشد با فساد اقتصادی درست برخورد شود باید با قوی‌ترین افراد برخورد کرد، به سراغ پرونده مورد حمایت معاون وزیر اطلاعات دولت اصلاحات رفت. این ماجرا که پرونده سوءاستفاده چند میلیاردی یک شرکت در گمرک بود، با پیگری زاکانی و پس از رد تهدیدها و تطمیع ها به نتیجه رسید و گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی مجلس در تایید او از صحن علنی قرائت گردید.

۴. مقابله با مدارک جعلی در میان اصولگرایان برای صیانت از مقام علم و استاد و جلوگیری از آبروریزی در میان اصولگرایان

۵. مقابله با تخلفات دادستان سابق تهران در آزمون دستیاری، دانشگاه آزاد و پرونده کهریزک

۶. پرونده ارزان فروشی نفت، شکایت وزارت اطلاعات در برخورد با پرونده بستنی میهن، شکایت آقای فریدون برادر ریاست جمهوری و شکایت آقای موسوی که هیات منصفه به اتفاق آراء حق را به ایشان داد ولی بعد قاضی حکم به یک سال زندان یا ۵ میلیون تومان بدل از آن داد (که منجر به عدم احراز صلاحیت با ۶ رای در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ از شورای نگهبان شد)که با شکایت دادستان کل کشور حکم با عنوان غیر شرعی بودن و سیاسی بودن به چهار دلیل ابطال شد و افتخار او گردید و حکم ابطال در پرونده شورای نگهبان قم برای انتخابات مجلس یازدهم تحویل گردید.

۷. شکایت آقایان دانیال زاده و موسوی بواسطه برخورد در حوزه فساد اقتصادی، پیگیری پرونده یک میلیارد دلار در پرونده پتروشیمی PCC و پیگیری پرونده ۴ میلیارد دلار در واگذری پرونده پتروشیمی باختر از سایر پرونده های پیگیری شده توسط وی می باشد.

۸. اولین متهم جرم سیاسی با شکایت وزارت اطلاعات است که پیرامون پرونده یک میلیارد دلار در پتروشیمی و عدم رسیدگی درست توسط برخی از آنها اعتراض نموده بود و بعد از تشکیل دادگاه و دفاع مستند پیرامون اعمال نظر برخی افراد توسط زاکانی، هیات منصفه به اتفاق آراء حق را به زاکانی داد و نتیجه آن رسما از رسانه ها منتشر شد.

ط. از مهمترین پرونده های که با پیگیری های زاکانی مورد بررسی قرار گرفت و به سرانجام رسید می توان به پرونده اکبر طبری ، محمدرضا رحیمی، حسین فریدون، مهدی جهانگیری، عبدالله جاسبی، سعید مرتضوی، مهدی هاشمی و بیژن زنگنه در پرونده کرسنت و استات اویل، شبدوست مالامیر و دانیال زاده و موسوی اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی