باید خود را به امام زمان(عج) به عنوان پناهگاه الهی بسپاریم


باید خود را به امام زمان(عج) به عنوان پناهگاه الهی بسپاریم

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه در وجود انسان باید تحولات الهی ایجاد شود که به سوی امام زمان(عج) کشش پیدا کند، گفت: سعی کنیم رذایل اخلاقی را از وجود خود پاک کنیم تا در نظر امام زمان(عج) ارزش پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: از ابواب رحمت الهی و از بسترهای طبیعت بشر روی آوردن به دعا و نیایش و مسالت از درگاه باری تعالی است.

وی افزود: دعا ارتباط با غیب عالم، عبور از حجاب‌های مادیات و رفتن به بطن و باطن عالم ملکوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه بشر ظاهربین استقلالی برای اسباب این عالم تصور می‌کند، عنوان کرد: انسان بر اساس عادتی که کرده هرگاه تشنه می‌شود آب می‌خورد یا گرسنه می‌شود غذا می خورد و تصور می‌کند که آب او را سیراب یا غذا او را سیر کرده است. در حالی که آب و غذا نیست که ما را سیراب یا سیر می‌کنند بلکه سببیت این موارد به اراده خداوند است.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خوب شدن انسان مشکل اما خوب ماندن او مشکل‌تر است، اظهار کرد: بنابراین انسان دعای معصومین(ع) را می‌طلبد که از مسیر حق عدول نکند.

وی با بیان اینکه قلب انسان گمراه می‌شود بنابراین باید دعای غریق را زیاد بخواند، ابراز کرد: باید خود را به امام زمان(عج) به عنوان پناهگاه الهی بسپاریم، انسان با یک نگاه حرام، غیبت و حرکت حساب نشده در نگاه حضرت بی‌ارزش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه ثبات قدم بسیار اهمیت دارد انسان با یک لحظه غفلت می‌تواند سقوط کند، عنوان کرد:‌ در دعاهای ائمه معصومین(ع) آمده است که خدایا مرا برای آنچه خلق کردی یک لحظه دچار غفلت نکن.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر می‌خواهید امام زمان(عج) شما را دوست داشته باشد در نمازها و قنوت‌های خود این را از خداوند مسالت کنید، گفت: نخستین حاجت شما این باشد که با حضرت سنخیت پیدا کنید، اگر سنخیت نباشد همچون برخی اصحاب می‌شوید با وجود اینکه کنار ایشان زندگی می‌کردند اما پس از رحلت ایشان وجود خبیث آنها بروز و ظهور کرد و حق امیرمومنان امام علی(ع) را پایمال کردند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در وجود انسان باید تحولات الهی ایجاد شود که به سوی امام زمان(عج) کشش پیدا کند، اظهار کرد: سعی کنیم رذایل اخلاقی را از وجود خود پاک کنیم تا در نظر امام زمان(عج) ارزش پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه تزکیه در اسلام بسیار اهمیت دارد، گفت: ظرف وجود خود را با چشمه علم الهی پر کرده و خود را تزکیه کنید. به دنبال آن دعا کنید دعا امید به مبدا خیرات است، شیطان دعا نمی‌کند.

وی افزود: کسانی که دعا نمی‌کنند استکبار دارند آنها دچار یاس هستند و این بزرگترین گناه است، کسب محبت الهی کسب معرفت به خداوند است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه