بیست سال حبس برای متهم پرونده شرکت صدرانفت پارسیان


بیست سال حبس برای متهم پرونده شرکت صدرانفت پارسیان

سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم بیست سال حبس برای متهم پرونده شرکت صدرانفت پارسیان با بیش از 1700 شاکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای اسماعیلی در نشست خبری افزود: در پرونده کیمیا خودرو که بخشی از این پرونده قبلاً رسیدگی شده و آرای آن صادر و اعلام نیز شده بود، در بخش دوم این پرونده رسیدگی‌ها در ایام اخیر انجام شد و متهمان این بخش از پرونده دلینا فتاحی‌نیا، مهدی فتاحی‌نیا و مرتضی فتاحی‌نیا به جرم مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای محکوم شدند.
وی ادامه داد: دلینا فتاحی‌نیا به تحمل ۲۰ سال حبس، استرداد اموال، جزای نقدی و محرومیت از خدمات دولتی؛ مهدی فتاحی‌نیا به ۲۱ سال حبس، استرداد اموال، جزای نقدی و محرومیت از خدمات دولتی و مرتضی فتاحی‌نیا به ۱۵ سال حبس، استرداد اموال و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند و ۱۴ نفر دیگر در این پرونده نیز قبلاً محکوم شده بودند و مواردی که اعلام شد مربوط به بخش دوم پرونده کیمیا خودرو بود.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: در پرونده دیگری تحت عنوان پرونده شرکت صدرانفت با داشتن بیش از ۱۷۰۰ شاکی پرونده قطور مشتمل بر ۴۸ جلسه رسیدگی به این پرونده انجام شد.


وی افزود: فردی که در این پرونده با تشکیل یک شرکت خانوادگی مبادرت به جذب سرمایه‌های کلان از مردم کرده بود و در ابتدا سود‌های نامتعارف پرداخت می‌کرد، اما بعد قادر به پرداخت اصل و بدهی‌ها نبود پرونده‌اش مورد رسیدگی قرار گرفت و بر این اساس مجید آوش فرزند محمود محکوم به تحمل ۲۰ سال حبس شد و ضبط اموالی که از طریق غیرقانونی بدست آورده بود؛ البته مقرر شد که از محل اموال ضبط شده ابتدا سپرده‌ها و مطالبات شکات پرداخت شود و اگر از اموال توقیف شده مبلغی مازاد باقی ماند به عنوان جزای نقدی به دولت پرداخت خواهد شد.
اسماعیلی گفت: موارد اعلام شده بیانگر آن است که رسیدگی‌ها به پرونده‌های مفاسد اقتصادی با قدرت و قاطعیت در دستگاه قضایی در حال انجام است.
وی افزود: ضمن اینکه یکی از پرونده‌های مشهور در این حوزه به نام پرونده رعیت جلسات دادگاهش در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید