از گره‌گشایی به رسم امام مهربانی(ع) تا میزبانی از خادمان آستان قدس رضوی به همت مسجدی‌ها


از   گره‌گشایی به رسم امام مهربانی(ع) تا میزبانی از خادمان آستان قدس رضوی به همت مسجدی‌ها

میزبانی از خادمان آستان قدس رضوی، تقدیر از مدافعان سلامت، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تامین جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت ازجمله برنامه‌هایی است که اهالی مسجد روحانی با آنها به استقبال گرم از دهه کرامت می‌پردازند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(ع) و پایانش با ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) است. این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است. تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه به ویژه در مساجد تداعی می‌شوند از این رو، به فعالیت یکی از مساجد تهران در این دهه یعنی مسجد روحانی در این گزارش پرداخته ایم که در ذیل می آید:

مسجدی که به جشن های غدیریه معروف است در دهه کرامت نیز گل می کارد

مسجد روحانی که به گفته مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم جذبی، به اشتباه فقط به جشن های غدیریه شناخته می شود زیرا در تمام مناسبت های سرور اهل بیت (ع) از عید غدیر تا دهه کرامت، فوق العاده عمل می کند، امسال نیز برنامه هایی ویژه برای دهه کرامت تدارک دیده است.

از قشنگ ترین و لطف ترین و معنوی ترین کارها در دهه کرامت که در سراسر کشور نیز رایج شده است حضور خادمان آستان قدس رضوی با پرچم سبز رنگ حرم مطهر امام رئوف علیه السلام در جای جای ایران است که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا کم رنگ شده بود ولی امسال با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی دوباره روایج یافته است. مسجد روحانی در دهه کرامت امسال و در روز میلاد حضرت ثامن الحجج علیه السلام میزبان چند تن از این خادمان است که جشن میلاد در این روز با حضور این افراد و سخنرانی حجت السلام والسملمین میثم علی پناه و مداحی ستایشگران اهل بیت (ع) در مسجد روحانی برگزار می شود.

فعالیت برای حضور حداکثری مردم در انتخابات مصداق تکریم امام و شهدا است

حضور در انتخابات به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید محسن علم الهدی، نشانه ای تکریم است و پاسداشت تلاش های امام خمینی (ره) و شهدا و همه مبارزان طریق حقیت و به همین دلیل به گفته وی، برنامه های انتخابات به صورت گسترده در مسجد روحانی از دو ماه پیش آغاز شده است و با حضور سخنرانانی همچون مرتضی طلایی، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، علیرضا پناهیان و تنی چند از شخصیت های فرهنگی، علمی و سیاسی در این مسجد تا یک روز مانده به انتخابات برگزار می شود. این حقیقت است که کسی که تکریم زحمتکشان را وظیفه خود می داند باید در گرامی داشتن پویندگان نهضت امام خمینی (ره) نیز تلاش کند.

راه اندازی ایستگاه صلواتی و فروش لوازم بهداشتی با تخفیف ویژه

مسجد روحانی همچنین با راه اندازی ایستگاه سلامت که پیش از این در ماه های محرم و صفر نیز انجام داده بود، لوازم بهداشتی را با تخفیف ویژه به فروش می رساند و در همین راستا در شب میلاد حضرت امام رضا (ع) از دو پزشک، سه پرستار و دو تن از کارکنان دیگر بیمارستان شهدای گمنام که در دوره شیوع ویروس کرونا جان خود را دست گرفتند و ضمن مبارزه با این بیماری، از جان انسان ها دفاع کردند تقدیر به عمل می آید. در همین شب، ۳۰۰ بسته بهداشتی نیز با تلاش بسیجیان مسجد روحانی میان خانواده های نیازمند توزیع می شود.

توزیع بسته ارزاق نیز توسط خیریه مسجد روحانی در دهه کرامت امسال صورت می گیرد که ارزش تقریبی هر بسته تقریبا ۶۰۰ هزار تومان و شامل برنچ، چای، قند، شکر، روغن، رشته ماکارانی، خرما، حبوبات، گوشت و مرغ است. به گفته علم الهدی، تا الان هزینه تهیه 140 بسته تامین شده است که ان شاءالله با کمک نمازگزاران این مسجد و خیران، حدس زده می شود تا ۲۰۰ بسته برسد.

خدمت کریمانه به دو نوعروس

تلاش برای تشکیل زندگی و دستگیری از زوج های نیازمند مصداق دیگر از خدمت کریمانه است که بر همین اساس خیریه مسجد روحانی به مناسبت دهه کرامت، دو بسته جهیزیه را تقدیم دو نوعروس می کند تا هرچه زودتر زندگی خود را زیر سایه لطف حضرت فاطمه معصومه (ع) و امام رضا (ع) شروع کنند.

علم الهدی امیدوار است با حضور حداکثری مردم در انتخابات، مزد تلاش های اهالی مسجد روحانی به بهترین شکل داده شود چراکه وی باور دارد، تمام همت آنان تقویت پایه های نظام اسلامی و ادای دین به امام خمینی (ره) و شهدا و خانواده های آنان است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بلا حدید" از کنار گذاشتن سوپرمدل بودن خوشحال است