939 شعبه برای اخذ رای مردم در چهارمحال و بختیاری فعال شد


939 شعبه برای اخذ رای مردم در چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز اخذ رای از ساعت هفت صبح جمعه 28خردادماه گفت: 939 شعبه اخذ رای برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری فعال شد.

جعفر مردانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز انتخابات از ساعت هفت صبح همزمان با سراسر کشور، افزود: از این تعداد شعبه اخذ رای، ۷۵۲ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار است.

وی تصریح کرد: همچنین برای مناطق شهری استان ۳۶۳ شعبه و برای مناطق روستایی ۵۷۶ شعبه مستقر شده است.

مردانی از تامین شعبه اخذ رای ویژه بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان در هریک از شهرستان‌ها، یک گروه برای اخذ آرای بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و واحدهای منتخب ویژه بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، تعداد واجدین شرایط رای در استان را ۷۴۱ نفر و ۳۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۹۱ نفر رای اولی هستند.

مردانی با بیان اینکه بستر مناسبی برای برگزاری یک انتخابات سالم و امن در این استان فراهم شده است، اظهار داشت: تامین ۲ بالگرد برای مناطق سخت‌گذر، تامین ۲ برابری تعرفه رای و تلاش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرس برگزاری انتخابات را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: امنیت و سلامت ۲ مولفه مهم انتخابات برعهده وزارت کشور است که در این خصوص تمام تلاش برای تحقق آن به کار گرفته است و امید می‌رود با حضور حداکثری و پرشور مردم استان و حضور نامزدها ۲ مولفه دیگر رقابت و مشارکت نیز به خوبی محقق شود.

مردانی در ادامه به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات شوراهای شهر در ۴۳ شهر استان برگزار می‌شود از این تعداد شورای اسلامی شهرهای شهرکرد و بروجن هفت نفره و ۴۱ شهر دیگر پنج نفره است که نحوه رای‌گیری در شهرهای شهرکرد و لردگان به صورت تمام الکترونیکی است.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ۶۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان برگزار می‌شود که از این تعداد شورای اسلامی در ۴۹ روستا پنج نفره و در ۵۶۷ روستا سه نفره است.

مردانی با بیان اینکه این ستاد با ۶ کمیته تخصصی فعالیت خود را همزمان با سراسر کشور از دوم اسفندماه سال گذشته آغاز کرد، افزود: این ستاد با چهار راهبرد، تلاش برای ایجاد شور و نشاط، حضور حداکثری، جلب رضایت مردم و رعایت بی‌طرفی کامل با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و با هدف افزایش دقت، سرعت و سلامت خود را برای برگزاری انتخابات آماده کرده است.

وی با دعوت از مردم به شرکت در انتخابات، اظهار داشت: حضور مردم استان در پای صندوق‌های رای در دوره‌های گذشته بالاتر از میانگین کشوری بوده است و امید می‌رود در این دوره نیز حضور پرشور و حداکثری مردم استان را شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان و نزدیک به یک میلیون جمعیت است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی تلخ از آرمین زارعی که طرفدارانش را دلواپس کرد/ تصویر