حافظان تنگه هرمز ؛پیشتاز ان همیشگی مشارکت سیاسی


حافظان تنگه هرمز ؛پیشتاز ان همیشگی مشارکت سیاسی

بندرعباس- ایرنا- مردم دیار آفتاب و شرجی هرمزگان؛ که سربازان خط مقدم حفاظت از تنگه هرمز هستند، برای انتخاب رییس دولت سیزدهم و اعضای ششمین دوره شورای شهر و روستا، پیشتازی سیاسی خود را نیز با حضور زودهنگام در پای صندوق های رای به نمایش گذاشته‌اند.

ساکنان خطه نیلگون خیلج‌فارس در دیار آفتاب، نخل و شرجی در شهربندرعباس؛ دیار مردمان خونگرم، جزیره‌نشینان سرزمین شگفتی‌ها در قشم، شهرنشینان و روستانشینان سرزمین بادگیرها درلافت، مردم هنردوست سرزمین هرمز کهنه(میناب) و رودانی‌ها ساکنان بهشت جنوب از زن و مرد، نوجوانان و جوان، دختر و پسر در مسجد و مدرسه‌های همه آمده‌اند به پای صندوق‌های رای؛ چون معتقدند: «رای من و تو تحفه‌ای است ماندگار و پرشکوه از عزت و سربلندی به بلندای ایران».

مصونیت، امنیت و پیشرفت کشور و راز و رمز رسیدن به ایران قوی، حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح را می‌طلبد؛ و این بار انتخابات ۲۸ خرداد ماه فرصتی دوباره دست داد تا مردم جای جای هرمزگان همه برای اثبات حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای صبح رای‌گیری صف‌هایی ببندند به اندازه استواری مرزهای کشورمان؛ آن‌ها در دل خود قرار گذاشته‌اند تا پا به پای هم، برای انتخاباتی سرنوشت ساز کنار بهم باشند.

انتخابات؛ ابزاری برای تثبیت موفقیت‌های نظام و تحکیم امنیت است

"مهدی متوسل" از آن دسته جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس ساکن بندرعباس است که از شب گذشته راهی در منطقه رهدار در شهرستان رودان شده است تا در جوار همشهریان و به یاد همرزمان شهیدش رای خود را به صندوق بیندازد.

وی در خصوص مشارکت مردم در این دوره از انتخابات به ایرنا گفت: با توجه به وضعیت کرونا و مسائل بهداشتی و مشکلات اقتصادی برای قشر ضعیف، ارزیابی من این بود که سطح مشارکت پایین باشد اما خوشبختانه ازهمان ابتدای صبح که وارد مسجد شدم، با آگاهی و حضور نخبگان جامعه و آگاهی بخشی سطح مشارکت الحمدالله در حال افزایش است.

متوسل افزود: حضرت امام خمینی(ره) به جوانان اعتماد کرد و جوانان در اوایل کار، انقلاب را جلو بردند و حتی در سخت‌ترین شرایط کشور مثل جنگ و سایر مسائل توطئه دشمنان و سازندگی جوانان انقلابی آن زمان فعال بودند.

وی با بیان اینکه امروز عافیت‌طلبی و بی‌مسوولیتی برخی از مدیران و هجمه‌های سنگین دشمنان باعث شده است مشکلات زیادی به جامعه به ویژه قشر محروم جامعه وارد بیاید، اظهارداشت: مقام معظم رهبری راه برون رفت از این مشکلات را در تحقق گام دوم انقلاب دانسته‌اند یعنی همان ایران قوی باید شکل بگیرد.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به گلایه‌های مردم به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت آن‌ها بیان داشت: دولت بعدی باید نسبت به رفع دغدغه‌های به حق مردم آستین همت بالا بزند و در کوتاهترین زمان مشکلات موجود را طرف کند تا اعتماد از دست رفته به جامعه برگرداند و این مهم با کار انقلابی و جهادی محقق خواهد شد.

متوسل با بیان اینکه انتخابات ابزاری است برای تثبیت موفقیت‌های نظام، عزت و آبروی بین المللی کشور و تحکیم امنیت و آرامش خاطرنشان کرد: مردم ایران مردم روزهای سخت هستند اما به آینده‌ای درخشان امید دارند و امروز با شور دوباره خود در پای صندوق‌های رای خواهان پاسداری از خون شهدا و آرمان‌های نظام اسلامی هستند.

با رای دادن و انتخاب اصلح مشت محکمی به دهن منافقان بزنیم

یکی از دانشجویان رشته بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دیگر رای‌دهندگان است که سطح مشارکت مردم در انتخابات این دوره را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: هرچند دشمنان تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخته‌اند اما مردم انقلابی همیشه در صحنه بار دیگر به فرامین رهبری گوش داده و در این کارزار می‌درخشند.

محمد خبر به ایرنا گفت: از ماه‌ها قبل رسانه‌های دشمن که تحریم‌مان کردند و حتی از رسیدن داروهای مهم و اساسی به سرزمین‌مان خودداری می‌کنند، با انواع دروغگو و ترفندها مردم ایران را از رای دادن تشویق می‌کنند درحالی که این به نظر من، خود این تشویق‌های دشمن یک انگیزه بزرگ برای رای دادن است.

وی ضمن توصیه به رای دادن گفت: شهروندانی که هنوز تصمیم به رای ندادن دارند بدانند که ما در این کشور یک خانواده بزرگ هستیم و می‌بینیم دشمنانی که تحریم‌مان کردند، حتی از رسیدن داروهای مهم و اساسی به سرزمین‌مان خودداری می‌کنند، درحالی که اگر رای دادن بد بود همین دشمنان به ما می‌گفتند رای بدهید.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی هم قطعا انتقادهایی به برخی مسوولان داشتند اما وظیفه خودشان را انجام دادند و درخشیدند امروز هم مسوولان باید با پیروی از راه و مکتب شهید سلیمانی وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

خبر بیان داشت: دغدغه اصلی همه مردم معیشت و اقتصاد است و مردم ایران در تامین نیازهای اولیه خود دچار مشکلات زیادی هستند و هدف دشمن نیز همین است؛ اینکه تمرکزمان از اهداف والا گرفته شود.

وی ادمه داد: ما به وضعیت موجود انتقاد داریم اما راه حل آن در رای ندادن و دشمن شاد کردن نیست بلکه امروز ۲۸ خرداد همان روزی است که نباید صحنه را رها کرد، باید با رای دادن و انتخاب اصلح مشت محکمی را به دهن این منافقان بزنیم.

این دانشجوی بهداشت عمومی انتظار خود از رییس جمهور آینده را مدیریت روزانه گرانی‌ها و در اولویت قراردادن مساله اشتغال وازدواج جوانان عنوان کرد.

اقتصاد جامعه و معیشت اولویت دولت آینده باشد

یک فعال فرهنگی و اجتماعی نیز که در مدرسه‌ای در محله نایبند جنوبی بندرعباس رای خود را به صندوق انداخت، به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و اهمیت این دوره از انتخابات در چگونگی ادامه مسیر رشد و توسعه کشور و براساس آنچه از سابقه حضور ملت شریف ایران در ادوار گذشته پیداست، میزان مشارکت را خوب و بالا می‌بینم، هرچند که در مقابل عملیات روانی و دسیسه های دشمن، نباید آرام نشست و برای تشویق مردم باید تلاش کرد.

فاطمه یاس سالاری توصیه کرد: اگر هنوز کسانی هستند که تصمیم به رای ندادن دارند به این بیاندیشند که در مقابل نارضایتی از وضعیت، تنها با تلاش برای اصلاح آن می‌توان به یک مطلوب دست یافت نه با قهر و کناره‌گیری.

وی در پاسخ به اینکه رای شما چه تاثیری بر کشور و روند تصمیمات دارد؟ بیان داشت: پس از امر ولی فقیه و اهمیت مشارکت در انتخابات و تلاش برای انتخاب گزینه اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و گزینه‌های برتر در شورای شهر، حضور خود را گامی در راستای تغییر وضعیت موجود که از آن ناراضی هستم، می‌دانم.

این فعال اجتماعی بیان داشت: چون خود را و رای خود را به یقین اثرگذار دانسته در ۲۸خرداد، مصمم و همراه با باور به این مهم در پای صندوق رای حاضر شدم.

سالاری اضافه کرد: اقتصاد جامعه و معیشت مردم مهم‌ترین عاملی است که باید دولت بعد بر روی آن تمرکز و برای آن همه توان خود را بکار گرفته و در راستای برطرف کردن آن از پای ننشیند.

برای آینده ایران قوی یک‌صدا کنارهم باشیم

محمودی‌زاده یکی از ساکنان کوی نیایش بندرعباس نیز به ایرنا گفت: امروز در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مثل همه روزهایی که باهم ماندیم برای فردایی بهتر و ایرانی آبادتر در پای صندوق‌های رای حاضر شدیم.

وی به سایر شهروندان توصیه کرد: امروز روزی است که برای نوشتن مشق عزت و سربلندی ایران اسلامی باید در این قرارگاه بصیرت، همدلی و وحدت همه یک‌صدا برای آینده ایران قوی کنار هم باشیم.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه هیچ کس در خارج از مرزهای این کشور دلش برای خوشبختی جوانان و سربلندی ایران نمی‌سوزد، افزود: به تبعیت از رهبر دلسوزمان که عقل و خرد انسان حکم می‌کند که در این آزمون بزرگ ملی و سراسری همه شرکت کنند، در این آزمون پرشور با دلی پرامید و نیت خدایی حاضر شویم.

برای هر تغییری به نفع مردم باید همه به صحنه بیایند

فاطمه رحمانی شاعر و معلم آموزش و پررورش دیگر رای دهنده‌ای بود که معتقد است: رای ندادن راه‌حلی نامناسبی برای انتقاد از وضعیت اقتصادی و معیشتی نیست پس برای هر تغییری به نفع مردم باید همه به صحنه بیایند و رای بدهند.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز همه کسانی که در این مکان در صف ایستاده‌اند و درحال رای دادن هستند به عشق انقلاب و رهبری و برای اینکه راه تسلط دشمنان بر ما بسته شود، به صحنه آمده‌اند.

این معلم جوان با بیان اینکه هر رای سربازی برای افزایش اقتدار ملی کشور است، توصیه کرد: کسانی که تصمیم به رای ندادن دارند، به جای قهر کردن با صندوق رای، با شرکت در انتخابات و انتخاب درست و اصلح وضعیت معیشتی و نامطلوب اقتصاد را تغییر دهند.

رحمانی نیز انتظار خود از رییس جمهور آینده را در اولویت قرار دادن و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ساماندهی وضعیت آموزشی دانش آموزان و همچنین ارتقا و بهبود معیشتی فرهنگیان عنوان کرد.

در پای صندوق‌های رای از مکتب شهید سلیمانی دفاع می‌کنیم

بشیری، یکی از ساکنان شهرک پیامبراعظم(ص) نیز به این جمله شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که؛ اگر می‌خواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول اصول است، اظهارداشت: امروز نیز برای رای دهندگان حضور در پای صندوق‌های رای به معنای ولایت‌پذیری واقعی است و این باید یک اصل باشد.

وی که رای خود را در دبستان شهید سید علی اصغر حسینی به صندوق انداخت، ادامه داد: شهید سلیمانی در وصیت‌نامه خود توصیه کردند اگر به اصول عمل شد، آن وقت همه در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و یک رقابت صحیح بر پایه همین اصول برای انتخاب اصلح صورت می‌گیرد، ما هم باید امروز افرادی را انتخاب کنیم که اصول و ارزش‌ها را فدای منفعت‌های شخصی خود نکرده‌اند.

بشیری با بیان اینکه شهید سلیمانی نگاهش به انقلاب اسلامی عقلانی و معرفیتی بود، بیان داشت: شهید سلیمانی در تمامی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و بین‌المللی الگو و محبوب ملت بود و امروز نوبت ماست از مکتب انسانی که جان خود را برای سربلندی و آرامش ملت‌های مظلوم دنیا گذاشت، با رای خود دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: گلایه‌های مردم موضوعی است که مسوولان باید در دولت آینده با جدیت پیگیری و برطرف کنند اما دشمن باید بداند که مردم دست از انقلاب اسلامی و پاسداری از شهدا و مجاهدان خود برنمی‌دارند.

ساکنان سرزمین هزار رنگ هنر در استان هرمزگان قرار است امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در یک حماسه ماندگار و سرنوشت‌ساز، علاوه بر رای به رییس دولت سیزدهم، در مناطق ۴۵ گانه این استان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا و در یک هزارو ۳۲۱ روستای استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب کنند.




رونق کسب و کارها در قشم منوط به توسعه گردشگری است