آپدیت «لندن» هزینه تراکنش و درآمد ماینرهای اتریوم را به‌شدت کاهش می‌دهد


آپدیت «لندن» هزینه تراکنش و درآمد ماینرهای اتریوم را به‌شدت کاهش می‌دهد

آپدیت بزرگ بعدی شبکه‌ اتریوم که با نام هاردفورک «لندن» شناخته می‌شود، هزینه تراکنش و درنتیجه درآمد ماینرها را به‌اندازه درخورتوجهی کاهش خواهد داد.

تیم بیکو، از توسعه‌دهندگان اتریوم، در وب‌سایت Ethereum Foundation نوشته است شبکه‌های آزمایشی Ropsten و Goerli و Rinkeby زمان‌بندی خود را برای به‌روزرسانی لندن اعلام کرده‌اند. شبکه آزمایشی Ropsten که قرار است از بلاک ۱۰.۴۹۹.۴۰۱ (سوم تیر) آپدیت لندن را اجرایی کند، اولین شبکه آزمایشی خواهد بود که به هاردفورک جدید مهاجرت می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

بیت کوین و اتریوم چه تفاوتی با هم دارندویتالیک بوترین: اتریوم ممکن است جای بیت کوین را بگیرد

به‌گزارش کوین تلگراف، تست‌نت‌های Goerli و Rinkeby نیز به‌ترتیب در روزهای نهم و شانزدهم تیر به هاردفورک لندن ملحق می‌شوند. جدول زمانی ملحق‌شدن شبکه‌های اصلی مهم اتریوم به آپدیت جدید البته هنوز مشخص نیست. بیکو در وب‌سایت بنیاد اتریوم نوشته است:

درحال‌حاضر، زمان‌بندی [اجرای آپدیت] لندن فقط برای شبکه‌های آزمایشی مشخص است. هنگامی‌که به‌روزرسانی در این شبکه‌ها با موفقیت اجرا شد، بلاکی در شبکه اصلی اتریوم [برای اجرای به‌روزرسانی] تعیین و ازطریق همین بلاگ اعلام می‌شود.

هاردفورک لندن پنج «طرح بهبود اتریوم» (EIP) با خود به‌همراه می‌آورد که مهم‌ترین و جنجالی‌ترین آن‌ها EIP-1559 است. انتظار می‌رود EIP-1559 با بهبود ساختار فعلیِ هزینه‌های تراکنش در شبکه اتریوم، گس فی و درنتیجه درآمد ماینرها را به‌شدت کاهش بدهد.

ناظران و تحلیلگران دنیای رمزارزها این به‌روزرسانی را درکنار «اتریوم ۲» ازجمله اخبار خوش و گاوی موردانتظار برای شبکه اتریوم و رمزارز اتر می‌دانند. با آپدیت Eth2، شبکه اتریوم از سیستم فعلی «گواهی اثبات کار» (PoW) که برای استخراج و تأیید تراکنش‌ها به قدرت پردازشی و درنتیجه مقادیر زیادی انرژی الکتریکی وابسته است، به سیستم بسیار کم‌مصرف و مقیاس‌پذیرتر «گوهی اثبات سهام» (PoS) مهاجرت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)