با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شوید


با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شوید

رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های عاشقانه می‌پردازیم که امتیاز بالایی در IMDB دارند و بی‌تردید جزو آثار به یادماندنی سینما هستند. اغلب دوستداران سینما معمولا تمایل چندانی به تماشای آثار رمانتیک ندارند. با این حال ژانر عاشقانه همواره مخاطبین خاص خود را داشته و توانسته است در تاریخ سینما […] نوشته با 11 مورد از بهترین فیلم های...

رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های عاشقانه می‌پردازیم که امتیاز بالایی در IMDB دارند و بی‌تردید جزو آثار به یادماندنی سینما هستند.

اغلب دوستداران سینما معمولا تمایل چندانی به تماشای آثار رمانتیک ندارند. با این حال ژانر عاشقانه همواره مخاطبین خاص خود را داشته و توانسته است در تاریخ سینما خوش بدرخشد. در ادامه نگاهی داریم به 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB که جزو شاهکارهای هنری به شمار می‌آیند و نگاه شما را نسبت به فیلم‌های رمانتیک تغییر می‌دهند.

مورد عجیب بنجامین باتن (2008)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 7.8

این فیلم درام-عاشقانه درباره مردی به نام بنجامین باتن (برد پیت) است که هر روز جوان و جوان‌تر می‌شود. وی همواره در حال رویارویی با مسائل مختلف است اما شاید بزرگ‌ترین چالش او در زندگی، عشق است. بنجامین شیفته دختری به نام دیزی (کیت بلانشت) می‌شود؛ یک دختر مهربان و معمولی که گذر زمان برای او تنها و تنها معنی پیر شدن را دارد.

کازابلانکا (1942)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 8.5

حتی اگر تا کنون فیلم کازابلانکا را ندیده باشید، حتما اسم آن به گوشتان خورده است. داستان دراماتیک و بازی فوق احساسی و منحصر به فرد همفری بوگارت و اینگرید برگمن، کازابلانکا را نه تنها به یکی از بهترین آثار سینمایی دهه 40، بلکه آن را به یکی از بهترین آثار سینمایی در تمام ادوار تبدیل کرده است. کارگردانان بسیاری با الهام از این فیلم دست به خلق آثار رمانتیک زده‌اند اما میراثی که مایکل کورتیز از خود به یادگار گذاشته، جای خاصی در قلب اهالی سینما دارد.

روز گراندهاگ (1993)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 8.0

روز گراندهاگ یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB بوده که به چاشنی طنز آغشته شده است. داستان درباره گزارشگری به نام فیل کانرز (بیل مورای) است که ناامیدی و اندوه سراسر زندگی او را فرا گرفته و باعث شده تا او از دیدن زیبایی‌ها محروم باشد. فیل روز دوم فوریه یا همان روز گراندهاگ در یک حلقه زمانی گیر می‌افتد. این موضوع سبب تغییر نگاه فیل به زندگی و بهبود رابطه‌اش با ریتا (اندی مک داول) می‌شود.

زندگی زیباست (1997)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 8.6

این درام ایتالیایی فوق‌العاده جذاب سال 1939 و در خلال جریان هولوکاست اتفاق می‌افتد. گوییدو یک مرد یهودی است که با زنی مسیحی به نام دورا ازدواج می‌کند. وی پس از مدتی به همراه پسرش به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شوند. حال گوییدو تمام حس پدرانه‌اش را به کار می‌گیرد تا جگرگوشه‌اش را از هیاهو و ناراحتی‌های جسمی و روحی جنگ دور نگه دارد.

دفترچه امیدبخش (2012)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 7.7

دفترچه امیدبخش یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB است. پت (بردلی کوپر) یک بیمار دوقطبی است که به تازگی از آسایشگاه روانی مرخص شده و سعی دارد همسر سابقش را به خانه بازگرداند. در همین حین با زنی به نام تیفانی ماکسول (جنیفر لارنس) آشنا می‌شود که او نیز تعادل روانی ندارد. این دو علیرغم مشکلات موجود، به خوبی با یکدیگر کنار می‌آیند و گویی نقص‌های یکدیگر را می‌پوشانند. دفترچه امیدبخش در سال 2012 موفقیت‌های بسیاری به دست آورد و توانست در چند بخش نامزد دریافت جایزه شود.

امیلی (2021)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 8.3

امیلی (اودره توتو) دختری ساده‌لوح است که تمام فکر و ذکرش کمک به دنیای بیرون است. مرگ غم‌انگیز مادر و رفتارهای سرد پدر، امیلی را از خانه فراری می‌دهد و باعث می‌شود او اغلب وقتش را در تنهایی سر کند. حال او یک دختر معمولی در پاریس است که با ذهن پرسشگر و کنجکاو خود سعی دارد رنگ تازه‌ای به زندگی روزمره و کسل‌کننده‌اش بدهد.

یک روز امیلی یک جعبه قدیمی شامل چند قطعه عکس را در آپارتمانش پیدا می‌کند که متعلق به مالک قبلی است. او به فکر یافتن صاحب عکس‌ها می‌افتد و حین ماجرا عاشق مردی می‌شود که کمابیش او را می‌فهمد.

میلیونر زاغه نشین (2008)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 8.0

جمال ملک یک کشاورز ساده در محله زاغه‌نشین است که برای آزمودن شانس خود و البته به دست آوردن پول در یک مسابقه تلویزیونی شرکت می‌کند. سؤال‌های مجری جمال را یاد دوران سخت کودکی‌اش می‌اندازد. اما حوادث رخ داده در همان روزهای سخت به جمال کمک می‌کند تا پاسخ درست داده و قدم به قدم به جایزه چند میلیون دلاری نزدیک شود. داستان عشق جمال و لاتیکا در سراسر فیلم مشهود است. این دو در کودکی به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و پس از سال‌ها جدایی دوباره به یکدیگر می‌رسند.

ویل هانتینگ نابغه (1997)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 8.3

ویل هانتینگ (مت دیمون) یک سرایدار نابغه در دانشگاه MIT است که با حل معادله پیچیده ریاضی زندگیش از این رو به آن رو می‌شود. حال او قدرت درونی‌اش را احساس کرده و فرصت‌های بی‌شماری را پیش روی خود می‌بیند. شان مگوایر (رابین ویلیامز)، پزشک روانشناس نیز او را در این مسیر همراهی می‌کند.

این فیلم موفق شد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم سال را به خود اختصاص دهد. آنچه ویل هانتینگ نابغه را از سایر آثار موجود در این فهرست متمایز می‌کند، بداهه گویی هایی است که همزمان با دیالوگ‌های اصلی ادا می‌شوند.

درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 8.3

به یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB می‌رسیم. درخشش ابدی یک ذهن پاک جزو آن دسته آثاری است که احساسات بیننده را کاملا درگیر کرده و تأثیر عمیق و ماندگاری روی او می‌گذارد. جول (جیم کری) و کلمنتاین (کیت وینسلت) به صورت آگاهانه تصمیم به پاک کردن گوشه‌ای از خاطرات خود می‌گیرند تا بلکه رابطه عاطفی و البته غم‌انگیزی که بینشان هست را از یاد ببرند. اما حتی فراموشی نیز نمی‌تواند مانع رسیدن آن‌ها به یکدیگر شود.

تایتانیک (1997)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 7.8

تایتانیک یک شاهکار ماندگار در ژانر رمانتیک است که با یک تراژدی تاریخی درآمیخته است. جک (لئوناردو دی کاپریو) و رز (کیت وینسلت) دو جوان از طبقه‌های اجتماعی بسیار متفاوت هستند که پس از ملاقات در یک شب آرام روی عرشه کشتی، شیفته و دلباخته یکدیگر می‌شوند. اما یک شب کشتی آن‌ها به کوه یخی برخورد کرده و صدها مسافر در اعماق اقیانوس ناپدید می‌شوند. تایتانیک علاوه بر درو کردن جوایز اسکار، تا مدت‌ها در جایگاه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار داشت.

فارست گامپ (1994)

با 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدبا 11 مورد از بهترین فیلم های عاشقانه IMDB آشنا شویدامتیاز: 8.8

فارست گامپ معنای حقیقی یک عشق پاک و خالصانه را به زیبایی هر چه تمام‌تر به تصویر می‌کشد. فارست (تام هنکس) جوانی با ضریب هوشی پایین است که هنوز نگاه کودکانه‌ای به جهان دارد. وی معتقد است همه انسان‌ها لیاقت دوست داشته شدن را دارند. فارست سال‌هاست عاشق دختری به نام جنی (رابین رایت) است و برای رسیدن او صبر و تحمل بسیاری را به خرج می‌دهد. اما جنی در سراشیبی زندگی گیر کرده و شرایط مساعدی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس کاظم صدیقی در آغوش وزیر فرهنگ