نمایشگاهی از وعده‌ها!


نمایشگاهی از وعده‌ها!

خانه هنرمندان اصفهان تا هشتم تیرماه، میزبان نمایشگاهی از آثار هنرمندان کارتونیست، با موضوع وعده وعیدها و شعارهای تو خالی است.

پیام پورفلاح، مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان، با اعلام این خبر به ایسنا گفت: خانه کاریکاتور اصفهان در برنامه‌های سال جاری خود، رویدادی فصلی به نام «فصل کارتون» را تعریف کرده و هدفش از اجرای آن نیز، تولید آثار فاخر، ایجاد حس رقابت بین هنرمندان و کشف استعدادهای جوان است.

وی ادامه داد: موضوعاتی که در هر فصل این رویداد به آن پرداخته می‌شود، منبعث از دغدغه‌ها و مسائل روز است؛ به همین دلیل برای فصل نخست، با توجه به برگزارای انتخابات، موضوع «وعده و وعید» را انتخاب کردیم؛ معمولا نامزدهای انتخابات در این برهه شعارهایی را می‌دهند که تعدادی از آن‌ها هرگز رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد و پرداختن به این مسئله از نگاه کارتون، در قالب یک رویداد، حرکتی بدیع بود.

پورفلاح تصریح کرد: با وجود زمان کمی که از اعلام فراخوان تا پایان مهلت ارسال اثر در نظر گرفته بودیم، ۱۲۹ اثر از ۵۲ هنرمند به دبیرخانه فصل کارتون رسید و مهناز یزدانی، منصوره دهقانی و مجتبی حیدرپناه، سه تن از کارتونیست‌های مطرح، داوری این آثار را برعهده گرفتند.

نمایشگاهی از وعده‌ها!

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان افزود: خلاقیت و تناسب تکنیک انتخابی با موضوع اثر، از جمله مواردی بود که داوران، برای انتخاب آثار برگزیده به آن توجه ویژه داشتند و در نهایت، ۶۳ اثر را برای شرکت در نمایشگاه و ۳۴ اثر را به عنوان منتخب برگزیدند. بعد از برگزاری آیین اختتامیه نیز نفرات اول تا سوم این رویداد معرفی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه فصل کارتون (۱) با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خانه هنرمندان اصفهان افتتاح شده و تا هشتم تیرماه نیز پذیرای علاقمندان است، ضمن اینکه آثار آن را به صورت مجازی در سایت ایران کارتون و حوزه هنری اصفهان نیز می‌توان دید.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟