کاروان زیر سایه خورشید میهمان مردم میاندوآب‌ شد


کاروان  زیر سایه خورشید  میهمان مردم میاندوآب‌ شد

مهاباد- ایرنا- به مناسبت دهه کرامت با حضور خادمان آستان قدس رضوی موسوم به کاروان زیر سایه خورشید حامل پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع)، عطر و بوی رضوی در شهرستان میاندوآب پیچیدن گرفت.

مسوول دفتر خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی میاندوآب روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آیین پرچم گردانی پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، سخنرانی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) از جمله بخش‌های این مراسم‌ ویژه بود که با حضور خادمیاران رضوی در این شهرستان برگزار شد.

محمد محمودی افزود: سفیران ثامن الحجج(ع) بعد از ورود طی آیینی با حضور در گلزار شهدای میاندوآب با نثار فاتحه یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس این شهرستان را گرامی داشته و در کنار این مراسم از چند خانواده معظم شهدا،‌ از برخی از ایثارگران حاضر در مراسم و همچنین از خانواده ۲ خادمیار رضوی در میاندوآب که به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، تجلیل کردند.

وی ادامه داد: خانه کودک گلستان ارم (محل نگهداری کودکان بی سرپرست) میاندوآب‌ مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید در این شهرستان بود تا خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) این بار با تحفه‌ای مملو از عطر و بوی رضوی با حضور در این خانه کودک، پرچم متبرک را بین آنها گردانده و هدایایی را نیز به این کودکان اهدا کردند.

مسوول دفتر خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در میاندوآب با اشاره به آیین استقبال این کودکان از خدام رضوی،‌ اظهار داشت: کاروان زیر سایه خورشید سپس در حوزه علمیه الزهرا(س) و یکی از مجتمع‌های مسکونی در شهرک آیدین حضور یافتند تا زنان و اهالی که با چشمانی اشکبار از ساعت ها قبل انتظار ورود کاروان زیر سایه خورشید را می کشیدند، پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) را زیارت کردند.

محمودی با اشاره به استقبال و حضور باشکوه و تماشایی کودکان و خردسالان از کاروان زیر سایه خورشید و انس گرفتن با امام رئوف، گفت: یکی از زیباترین صحنه ها در حسینیه بیت الرقیه(س) میاندوآب‌ رقم خورد که همنوایی سفیران ثامن‌الحجج (ع) با مداحان و خادمان این حسینیه و در کنار هم قرار گرفتن پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و امیرالمومنین(ع) با طنین انداز شدن نوای "حیدریم" حس و حال عجیبی به این مکان و افراد حاضر در مراسم داد.

وی با اشاره به حضور سفیران ثامن الحجج(ع) در روستای "ساتلمیش" به منظور واگذاری مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: شهر چهاربرج مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید بود تا این شهر نیز از عطر حرم رضوی بی نصیب نماند.

محمودی گفت: در این شهر نیز حضور خیل مشتاقان امام رضا(ع) در ورودی شهر و استقبال از کاروان وصف ناشدنی بود که در پایان این مراسم، مردم، روح و جسم خود را با پرچم متبرک صیقل داده و بسته های متبرک حرم رضوی نیز در بین مردم پخش شد.

وی حضور در جمع کارکنان کشتارگاه سیمین بال را برنامه پایانی کاروان زیر سایه خورشید در سفر به شهرستان میاندوآب عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از کارکنان این کشتارگاه از شهرهای اطراف و اهل سنت بودند، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و پرچم متبرک فضایی معنوی را در این مکان حاکم کرده بود.

به گزارش ایرنا، این کاروان امروز با استقبال امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسوولان و خادمیاران رضوی وارد این شهرستان شد.

دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در میاندوآب در سال ۱۳۸۶ در همین راستا تاسیس شده و در طول سال با اجرای برنامه‌های خیرخواهانه با مشارکت افراد نیکوکار این شهرستان در جهت محرومیت‌زدایی جامعه گام برمی‌دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!