21 هزار دوز واکسن کرونا برای مرحله یادآوری در استان مرکزی تزریق شد


21 هزار دوز  واکسن کرونا برای مرحله یادآوری در استان مرکزی تزریق شد

اراک - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 21 هزار دوز واکسن کرونا در مرحله یادآوری با هدف تکمیل دوره واکسیناسیون به گروهای هدف بالای 70سال تزریق شد.

دکتر «علی علیمحمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این تعداد سهمیه در ۲ روز اخیر به گروه‌های هدف سنی وزارت بهداشت تزریق شده است.

وی اظهار داشت: هفت هزار دوز از واکسن‌های تزریقی مرحله یادآوری در کلانشهر اراک تزریق شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قرار است که ۲۰ هزار دوز جدید واکسن نیز به زودی در استان تحویل شود تا مرحله یادآوری گروه هدف ۷۰ ساله‌های استان تکمیل شوند و واکسیناسیون گروه سنی جدید با اعلام وزارتخانه کلید بخورد.

دکتر علیمحمدی افزود: در مجموع هشت درصد مردم استان مرکزی تاکنون واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: اولویت در واکسیناسیون با مرحله یادآوری دوم است و افراد باقی مانده‌ تکمیلی ۷۰ ساله به بالا واکسن دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: واکسن‌هایی که تاکنون در استان برای جمعیت هدف تزریق شده در انواع اسپوتنیک، آسترازنکا، سینوفارم و بهارات بوده است.

کلانشهر اراک ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و پنج بیمارستان دولتی، ۲ مرکز درمانی خصوصی و یک بیمارستان تامین اجتماعی خدمات درمانی را ارایه می‌دهند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصادف در محور اراک - شازند 2 کشته و 5 مجروح برجای گذاشت