2 هزار و 543 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد


2 هزار و 543 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 2 هزار و 543 میلیارد و 95 میلیون ریال از مطالبات گندمکاران این استان تاکنون پرداخت شده‌ است.

«غلامرضا ملکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم از خردادماه امسال در استان مرکزی آغاز و تاکنون ۶۸ هزار و ۵۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی با مشارکت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خریداری و ذخیره‌سازی شده‌ است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۴۱۶ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال گندم از ابتدای خرید تضمینی این محصول در استان مرکزی خریداری و تاکنون ۸۷ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده‌ است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با پرداخت این منابع مالی، مطالبات گندمکاران استان تا ۲۶ تیرماه تسویه شده و پرداخت بقیه طلب کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

ملکی یادآور شد: ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم برای تسهیل در خرید محصول کشاورزان در شهرستان‌های استان مرکزی پیش بینی شده و اکنون خرید تضمینی در ۲۸ مرکز در حال انجام است.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خطیبی: فولاد خوزستان برای بُرد به اراک آمده است