کمپین جمع‌آوری فیلتر سیگار در بوستان های ساوه


کمپین جمع‌آوری فیلتر سیگار در بوستان های ساوه

ساوه - ایرنا - شماری از خانواده ها و دوست‌داران محیط زیست ساوه با پیشنهاد گروه «پاک» کمپینی برای پاکسازی محیط شهر و بوستان‌ها ار فیلترهای سیگار رها شده به راه انداخته اند.

این اقدام از عصر روز جمعه با حضور شماری از خانواده‌های ساوجی همراه با فرزندانشان در بوستان شهید نظرفخاری (پارک شهر) ساوه آغاز شد و شرکت‌کنندگان اقدام به جمع‌آوری فیلترهای سیگار از محوطه و درون چمن این بوستان کردند.

مهدی فرقانی پور از فعالان حوزه محیط زیست ساوه به ایرنا گفت: این اقدام به پیشنهاد گروه پاک آغاز شد و هدف آن آگاه‌سازی و ایجاد تلنگری در افراد سیگاری است تا نسبت به محیط شهر و زیست خود احساس مسئولیت داشته باشند و ته مانده سیگار را به جای رها کردن در محیط، در سطل‌های مخصوص زباله بیندازند.

وی افزود: در نخستین گام این پویش، حدود ۳۰ تن از اعضای خانواده‌ها و فعالان محیط زیست ساوجی شرکت داشتند.

وی اظهار کرد: علاوه بر جمع‌آوری فیلترهای سیگار، شرکت کنندگان در این کمپین با افراد و جوانان سیگاری گفت‌وگوهایی داشتند که نتیجه آن قول مساعد جوانان برای انداختن ته مانده سیگار درون سطل‌های زباله بود.

به گفته فرقانی پور، آمارها حاکی از آن است که در ایران بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون فرد سیگاری وجود دارد که اگر هر کدام از این افراد روزانه ۱۰ فیلتر سیگار را در طبیعت و محیطزیست رها کنند، حجم سرسام آوری از آلودگی ایجاد می شود.

شهر ساوه با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت، دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک محسوب میشود.

۶۵۳۹ *۶۰۱۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند