20حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد


20حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

اردبیل-ایرنا- نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از نصب 65دستگاه کنتور هوشمند و حجمی و انسداد 20حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در بهار امسال در این استان خبر داد.

داور بستام روز شنبه به ایرنا افزود: در سال جاری تاکنون ۲۰حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان با صرفه جویی بیش از ۳۵۰ هزار مترمکعب پر و مسلوب المنفعه شده، ۶۵دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های استان نصب و ۲۵ دستگاه نیز با هزینه بهره برداران چاه‌ها خریداری شده و در ماه بعدی نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع، گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی بر امور نظارت دارند.

بستام با اشاره به اینکه این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون و خشکسالی حادث شده با هر گونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود افزود: پر کردن بقیه چاه‌های غیرمجازی که حکم پر و مسلوب المنفعه شدن آنها توسط مراجع قضایی صادر شده در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: جلوگیری از اضافه برداشت پنج حلقه چاه، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب با ارتقا سواد آبی بهره برداران و اجرای طرح داناب از دیگر فعالیت های شرکت در ماه گذشته بوده است.

۵۰۹ چاه غیر مجاز در استان اردبیل وجود دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی