یادواره زنان شهید و جانباز استان اردبیل برگزار می‌شود


یادواره زنان شهید و جانباز استان اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از برگزاری یادواره زنان شهید و جانباز این استان در آستانه دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش ایرنا، یاسر شاهی روز چهارشنبه در نشست ستاد برگزاری کنگره ۱۷ هزار نفر از زنان شهید، جانباز و آزاده کشور گفت: دهه فجر امسال در استان اردبیل همزمان با برگزاری این کنگره، یادواره ۱۷ شهید و ۱۹ جانباز زن با مشارکت اداره‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی به اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به برگزاری نشست ستاد هماهنگی این یادواره افزود: کمیته‌های مرتبط مشخص و مسئولیت‌ها به تدریج در نشست‌های آتی تقسیم‌بندی می‌شود تا در زمان مورد نظر برنامه‌ای در شان این شهدا و جانبازان در اردبیل برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: مستندسازی و تدوین زندگی‌نامه، نام‌گذاری معابر، کاشت نهال، اجرای برنامه‌های هنری دیدار با خانواده‌های این شهدا و جانبازان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و رونمایی کتاب‌های مرتبط پیش‌بینی شده است که البته برگزاری برنامه‌ها در گرو مجوز ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل نیز در ادامه نشست اظهار کرد: باید برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این یادواره تکلیف دستگاه‌ها مشخص و کمیته‌های برنامه‌ریزی و اجرایی، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات تشکیل شود.

یعثوب نژادمحمد با گرامی‌داشت یاد شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس اضافه کرد: اثرها و برکت‌های فرهنگ ایثار و شهادت است که امروز در جامعه در قالب کمک به هم‌نوع نمود دارد و بر این اساس باید تمهیدهای لازم برای برنامه‌های محوری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: امید می‌رود برنامه‌ها با بهبود شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل به صورت حضوری برگزار شود اما در صورت تداوم شرایط کنونی، برخی برنامه‌ها به صورت مجازی و برخی با صلاحدید ستاد مقابله با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به اجرا درخواهد آمد.‌

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل همچنین گفت: مسائل و مشکلات جامعه زنان شهیده و ایثارگر باید در کارگروه ایثار و شهادت این استان مطرح و راهکارهای رسیدگی به آنها با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی و پیگیری شود.

مردم استان اردبیل در مجموع سه هزار و ۴۰۰ شهید و نزدیک به ۱۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موج‌سواری روی یک شایعه در روز تعطیلی مدارس اردبیل