علامه مجلسی، بزرگ مرد علم و دین


علامه مجلسی، بزرگ مرد علم و دین

دسته: زندگی‌ نامه مرحوم محمدتقی مجلسی از بزرگان علم و تقوا و از علمای برجسته‌ شیعه در قرن یازدهم هجری است که خدمات علمی، فرهنگی...

مرحوم محمدتقی مجلسی از بزرگان علم و تقوا و از علمای برجسته‌ شیعه در قرن یازدهم هجری است که خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی را به جهان تشیع انجام داد. مرحوم مجلسی افزون بر پیمودن پله­ های ترقی در مسیر علم و تحصیل، از سیر و سلوک عرفانی نیز غافل نبود و با استفاده از عنایات ویژه‌ حضرت امیر علیه السلام، به درجات والایی از کمال و عرفان دست یافت. مرحوم مجلسی که از محضر بزرگانی همچون شیخ بهایی کسب فیض می­ کرد، خود نیز در زمینه تدریس شاگردان فراوانی داشته است. آثار علمی وی تا به امروز مورد استفاده ره­جویان مسیر علم و عمل است.
ماخد اصلی شرح حال علامه مجلسی و عصر وی که ما در این کتاب مورد بحث قرار می دهیم و شخصیت والای او و پدر بزرگوار و نیاکان و خاندان و افراد نامی دودمانش را شناسایی می کنیم، کتابهایی از قبیل امل الآمل، وقایع السنین و الاعوام، انوار نعمانیه و مقامات و زهرالربیع، جامع الروات، حدائق المقربین، ریاض العلما، تاریخ حزین و... بوده است که صاحبان آنها هر یک از بزرگان علما و فقها و حکمای یزرگ معاصر وی، یا شاگردان، یا منسوبین او یا اندکی بعد از وی بوده اند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مجموعه زندگانی چهارده معصوم علیه السلام - جلد 1 و 2