159 هزار نیازمند از خدمات هلال احمر کرمان بهره‌مند شدند


159 هزار نیازمند از خدمات هلال احمر کرمان بهره‌مند شدند

کرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به خدمات بشردوستانه این جمعیت، از ارائه خدمات درمانی، معیشتی و حمایتی به 159 هزار نیازمند این استان در بهار امسال خبر داد. 

به گزارش ایرنا، رضا فلاح روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات درمانی، معیشتی و حمایتی توسط معاونت داوطلبان این جمعیت افزود: طی سه ماه گذشته سال جاری ۱۵۹ هزار نیازمند از خدمات مذکور بهره مند شدند.

وی با اشاره به مشارکت و همراهی خیرین داوطلب و بنگاه های اقتصادی با جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: بیش از سه میلیارد تومان در قالب ۱۷۶ برنامه از قبیل کاروان سلامت، برپایی چادر سلامت، پروژه های داوطلبی محرومیت زدا، طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان، فرشتگان رحمت، همای رحمت و جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان استان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: ۹ دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه، پایه داوطلبی و متفرقه برای ۱۷۰ نفر از اعضای داوطلب خانه های هلال استان در طی سه ماه گذشته برگزار شده است.

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۵۰۰ نفز در بهار امسال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام ۲۷۶ عملیات امدادونجات در بهار امسال گفت: بیش از ۵۰۰ تَن حادثه دیده توسط امدادگران هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر در سه ماهه گذشته دچار حادثه شدند، که بیشترین پوشش امدادی مربوط به حوادث جاده ای با ۱۷۵ عملیات امدادونجات در محورهای مواصلاتی استان است.

فلاح یادآور شد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر موفق به نجات۷۳ نفر در عملیات نجات و رهاسازی‌ شدند که از این میان ۴۱ نفر برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل و ۳۲ مصدوم نیز به شکل سرپایی مداوا شدند.

وی با اشاره به انتقال ۶ نفر حادثه دیده توسط بالگرد جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوادث سه ماهه گذشته تصریح کرد: این عملیات های امداد هوایی در بیش از ۲۰ ساعت پرواز انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایان افزود: در این ماموریت ها ۳۲۸ تیم، شامل یکهزار و ۶۱ نیروی عملیاتی و ۱۷۰ دستگاه آمبولانس به کار گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی