جهرم در آستانه ورود به موج پنجم کروناست


جهرم در آستانه ورود به موج پنجم کروناست

شیراز-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان در حال رسیدن به 40 درصد است که قطعاً با ادامه روند فعلی تا دو هفته دیگر، به نقطه اوج در موج پنجم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، محمد رحمانیان یکشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا افزود: تنها حدود ۶ تا ۷ درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده‌اند و تا زمانی که بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشوند همچنان خطر، ما را تهدید می‌کند.

وی اظهار کرد: عادی‌انگاری متاسفانه در جامعه ایجاد شده است و حتی در بین مسئولان هم مشاهده می‌شود.

وی ابراز کرد: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان دارو برای افراد بستری استفاده می‌کنیم و ممکن است که در صورت افزایش موارد بستری در تأمین این داروها دچار مشکل شویم.

به گفته وی، هرگونه تجمع و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در فضای مجازی گاهی مشاهده می‌شود که چرا وضعیت جهرم به دلیل افرایش موارد بستری، قرمز نمی‌شود، دلیل آن این است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد بستری که در جهرم ثبت می‌شود مربوط به شهرهای اطراف است.

وی بیان کرد: جهش جدید کرونا در حال شیوع است که بسیار خطرناک است و ممکن است ما را با بحران روبه‌رو کند.

وی افزود: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۳۶ نفر در شهرستان جهرم واکسینه شده‌اند و همچنان واکسیناسیون ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از دوشنبه ۷ تیرماه تا چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه واکسیناسیون سالمندان ۷۰ سال به بالا در محل برپایی نماز جمعه انجام می‌شود.

رحمانیان ادامه داد: همچنین در این تاریخ، کسانی که می بایست دوز دوم واکسن "سینوفارم" دریافت کنند به جایگاه نماز جمعه مراجعه کنند. واکسیناسیون در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا 13 و عصر از ساعت 17 تا 20 انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ابتلا ‌و بستری سالمندانی که واکسن تزریق کردند در حال افزایش است و دلیل آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از تزریق واکسن است و خواهش می‌کنیم افرادی که واکسن زدند همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برتری تیم فوتبال قشقایی شیراز مقابل تیم آرمان گهر سیرجان در لیگ دسته یک