50 واحد مسکن محرومین در روستای دوشان سنندج افتتاح شد 


50 واحد مسکن محرومین در روستای دوشان سنندج افتتاح شد 

سنندج - ایرنا - 50 واحد مسکن محرومین در روستای دوشان سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و نماینده ولی فقیه در کردستان افتتاح و به متقاضیان واجد شرایط تحویل شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان روز سه‌شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: این طرح شامل ۱۰ بلوک با مساحت عرصه یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعیانی سه هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده که متراژ هر واحد ۶۰ متر مربع است.

رضا قادری افزود:برای هر یک از این واحدها ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات روستایی، ۱۵۷ میلیون ریال تسهیلات حساب ۱۰۰ امام (ره) و ۲۵۰ میلیون ریال آورده متقاضی هزینه شده و بانک رسالت هم تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به متقاضیانی که امکان دریافت تسهیلات را داشته‌اند وام اعطا کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی کردستان گفت: از ۵۰ واحد مسکونی، ۱۵ واحد به مددجویان کمیته امداد، ۱۱ واحد به خانواده‌های داری ۲ معلول و بقیه به اقشار کم‌درامد واگذار شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و با توجه به اهمیت مسأله مسکن محرومان به فاصله ۱۰ روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ اقدام به افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردند.

استان کردستان یک‌هزار و ۶۵۹ روستای دارای سکنه دارد که هزار و ۳۱۵ روستای آن دارای ۲۰ خانوار به بالا بوده و از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان ۷۱درصد معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر در ۳۱ شهر و ۲۹درصد معادل ۴۶۸ هزار نفر در یک هزار و ۷۰۳ روستا سکونت دارند.

50 واحد مسکن محرومین در روستای دوشان سنندج افتتاح شد 


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان